חדשות בארץ

נתניהו: "המזרח התיכון שוב עובר טלטלה, חייבים ממשלה עם כתפיים רחבות"

לקראת פגישתו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הקמתה של ממשלת אחדות רחבה אינה שאלה פוליטית אלא צורך ביטחוני: "אני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה"

נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למגעים להקמתה של ממשלת אחדות, לקראת פגישתו הערב עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

"אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון, הוא שוב עובר טלטלה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "לבנון סוערת, עיראק סוערת, סוריה סוערת, ואיראן שועטת בכל המרחבים הללו. אנחנו יודעים שהכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך אל מול התופעות הללו. זה מחייב החלטות קשות מאוד".

"מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות, של אתגרי ההווה ואתגרי העתיד הקרוב", הוסיף נתניהו. "אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות, שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות. החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה אינה שאלה פוליטית, אלא שאלה לאומית וביטחונית ראשונה במעלה. אני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה בימים הקרובים. זו הייתה מטרתי מיד אחרי הבחירות, וזו נשארה המטרה שלנו. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו בעת הזאת".

לקראת פגישתם הצפויה של ראשי כחול לבן והליכוד, שתיערך בלשכתו של נתניהו בקריה בתל אביב, כתב חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) בטוויטר כי "ממשלת אחדות לאומית ללא פסילות היא צו השעה, מתחייבת מתוצאות הבחירות ונדרשת להתמודדות מיטבית מול אתגרי הביטחון הלאומי. לטובת המדינה מקווה לפגישה מוצלחת הערב בין נתניהו לגנץ".

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי (ליכוד), אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה כי הפגישה בין נתניהו וגנץ הייתה צריכה להתקיים כאשר ראש הממשלה הזמין את יו"ר כחול לבן: "זה היה מפתה מאוד שלא להיענות לפגישה הזו, ולעשות את אותם תעלולים שכחול לבן עשו לנו. אבל ראש הממשלה נענה מיד לקיים את הפגישה, ואני מקווה שסוף סוף השפיות תחזור למחוזותינו".

בטקס רשמי שנערך ביום ברביעי האחרון בבית הנשיא, קיבל גנץ את המנדט להרכבת הממשלה, וזאת יומיים לאחר שנתניהו הודיע לנשיא ראובן ריבלין כי לא הצליח במשימה. לאחר הטקס התקשר גנץ לנתניהו וביקש להיפגש עמו. מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי. סוכם כי השניים ייפגשו בימים הקרובים". גנץ צפוי להיפגש מחר בכנסת עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. ביום רביעי אמורה להתקיים פגישה בינו לבין יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה