חדשות בעולם

דיווחים בארצות הברית: מנהיג דאע"ש חוסל בסוריה

בעקבות דברים שכתב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיהם "משהו מאוד גדול קרה", דיווחו כלי תקשורת אמריקניים כי מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל בפעולה של צבא ארצות הברית בצפון-מערב סוריה. לידיעות אין עדיין אישור רשמי, אך טראמפ צפוי למסור הודעה מיוחדת לתקשורת

דגל דאע"ש (קרדיט: שאטרסטוק)דגל דאע"ש (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו הלילה (ראשון), כי מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל במהלך מבצע של צבא ארצות הברית במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה. לדיווחים אין עדיין אישור רשמי, אך מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ ימסור הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 15:00 (שעון ישראל). טראמפ עצמו כתב לפנות בוקר בפייסבוק כי "משהו מאוד גדול קרה עכשיו".

על פי הידיעות השונות, המתקפה האמריקנית כללה פעילות אווירית נרחבת ופשיטה רגלית של כוח צבאי מיוחד על העיירה ברישא באזור אידליב. ברשת פוקס ניוז נמסר מפי גורם צבאי אמריקני, כי חוסלה "מטרה חשובה" של ארגון הטרור, וכי ככל הנראה מדובר באל-בגדאדי. על פי הדיווח באתר ניוזוויק, המבנה בו שהה מנהיג ארגון הטרור כותר על ידי הכוחות המיוחדים, ואל-בגדאדי מצא את מותו לאחר שפוצץ חגורת נפץ שעליו. כלי טיס אמריקניים פוצצו לאחר מכן את המבנה מהאוויר.

בשנים האחרונות התפרסמו ידיעות שונות על מותו של אל-בגדאדי, אך מנהיג הארגון הזים אותן באמצעות מסרי תעמולה ששיגר לאנשיו ולתומכיו בהקלטות שמע. בחודש אפריל פורסם סרטון וידיאו בו הופיע אל-בגדאדי. הייתה זו עדות מצולמת ראשונה שלו מאז הופעתו הפומבית ביוני 2014 במסגד במוסול, העיר ששימשה כבירת דאע"ש בעיראק. המסר האחרון של אל-בגדאדי פורסם בחודש שעבר. בהקלטת שמע קרא מנהיג ארגון הטרור לאנשיו להגביר את מתקפותיהם על מטרות במערב, וטען כי ארגונו ממשיך להוות גורם "חזק ויציב".

תגיות:דונלד טראמפדאע"שאבו בכר אל-בגדאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה