חדשות בארץ

לראשונה מאז קבלת המנדט: גנץ ייפגש מחר עם נתניהו

על פי הודעה משותפת של כחול לבן והליכוד, גנץ ונתניהו ייוועדו מחר בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב. ביום שני ייפגש יו"ר כחול לבן עם ליברמן

גנץ ונתניהו (ארכיון: פלאש 90)גנץ ונתניהו (ארכיון: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגש מחר (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה בקריה שבתל אביב ב-17:30. במקביל, ביום שני ייוועד גנץ גם עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במשכן הכנסת.

ביום רביעי, לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל עליו את המנדט להרכבת הממשלה, הצהיר גנץ כי יקים ממשלת אחדות ליברלית, וכי יחתור לכונן "ממשלת פיוס לאומי שתאחה את הקרעים בין השבטים".

במהלך נאומו שב יו"ר כחול לבן והדהד את קריאתו לראש הממשלה להצטרף אליו לממשלת אחדות בראשותו. "אני מאחל לך לצאת זך ונקי מכל הנושאים המשפטיים שאיתם אתה מתמודד", אמר. "יחד איתך, יחד עם האנשים הטובים הנוספים שנמצאים בליכוד, עלינו לנהוג באחריות ולקיים שיח ערכי ומכבד. לא למעני ולא למענך - אלא למען אזרחי ישראל שמייחלים להקמת ממשלה". לפי שעה, נתניהו ממשיך להתבצר בנאמנותו לבלוק ה-55 בהנהגתו, והבהיר כי מגעיו עם גנץ נעשים בשם כל חברי בלוק הימין-חרדים, בו בעת שבכחול לבן דוחקים בו להתנער מהם ולכונן יחד עמם ממשלת אחדות.

מוקדם יותר שוחח גנץ עם ליברמן, שהבהיר בפניו כי אין לו כל מחויבות לכחול לבן. "בשיחה הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם", נמסר מכחול לבן לאחר קבלת המנדט מהנשיא". במפלגתו של ליברמן הדגישו כי "לישראל ביתנו אין ברית או מחויבות לא לכחול לבן ולא לליכוד. המחויבות היחידה שלנו היא  לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכול כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות".

בזירה השמאלית של המפה הפוליטית לא צפויים לגנץ קשיים, ובימים הקרובים ייפגש צוות המשא ומתן של כחול לבן עם העבודה, ישראל ביתנו והמחנה הדמוקרטי. גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הסכים עקרונית להיפגש, וכך גם ח"כ אחמד טיבי. סיעת בל"ד לא שוחחה עם גנץ.

ראשי סיעות הימין, איתם שוחח יו"ר כחול לבן, סירבו לקיים עמו מגעים ישירים. לפי הודעת כחול לבן, איילת שקד, נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני ובצלאל סמוטריץ' סירבו להיפגש "בשלב זה", זאת, "בשל השתייכותם לבלוק הימין". עם זאת, בדיווחים שונים נטען כי משיחה שערך עם גנץ, אמר יו"ר דגל התורה, גפני, כי הוא לא שולל מגע ישיר עמו, וביקש להתייעץ בנושא ולחזור אליו בהמשך.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה