חדשות בארץ

התחדשה המחאה בעיראק, נסראללה חושש מהמחאות בארצו

מוסקבה מאשימה את וושינגטון בהברחה לא חוקית של נפט מסוריה, נסראללה מאשים את ישראל במחאות בלבנון, התחדשו המחאות בעיראק, ארצות הברית שחררה את המרגלת הרוסייה המורשעת בהתערבות שלטונית בבחירות לנשיאות ארה"ב, והלילה עוברת ישראל לשעון חורף. כל מה שחשוב לדעת

אא

רוסיה נגד ארצות הברית: סייעה להבריח נפט מסוריה. משרד ההגנה הרוסי פרסם היום תצלומי לוויין המוכיחים, לטענתו, כי כוח צבא ארצות הברית אבטח שיירה של משאיות שהבריחו נפט מתוך סוריה. לטענתם, המבצע נמשך גם לאחר שכוחות דאע"ש באזור נכנעו, וכבר לא היה חשש להשתלטות עוינת מצד גורמי טרור. בהודעת המשרד נאמר כי תמונות הלוויין מראות כי "נפט גולמי הוברח מחוץ לסוריה תחת הגנת חיילים אמריקנים". דובר משרד ההגנה הרוסי, גנרל איגור קונשנקוב, אמר כי "מה שוושינגטון עושה כעת – תפיסת ושליטה בשדות נפט במזרח סוריה שבשליטתה – הוא שוד ברמה בינלאומית".

נסראללה חושש: המחאות בלבנון – התחלה של מלחמת אזרחים. ברקע התגברות המחאות הססגוניות בלבנון הדורשות את התפטרות הממשלה ומגנות את ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה,  מזכ"ל חיזבאללה, הפנה אמש אצבע מאשימה לאויבותיה של הארגון, וטען כי גורמים זרים, לרבות ישראל, מעורבים באופן עמוק בהוצאתם של האזרחים לרחובות. נסראללה, שחזר על התנגדותו להתפטרות הממשלה הנשלטת על ידו, הביע את חששו כי ההפגנות יובילו למלחמת אזרחים.

המפגינים בעיראק חוזרים לרחובות: 30 הרוגים בעימותים. אחרי שבגל המחאה הקודם נהרגו למעלה מ-150 מפגינים, שלשום חזרו המפגינים לרחובות, ולפי הערכת גורמי הביטחון עד כה נהרגו כ-30 בני אדם בעימותים האלימים מול כוחות הביטחון ולוחמי המיליציות הפרו-איראניות שהצטרפו לכוחות. לפי הדיווחים, נגד האזרחים הלא-חמושים כוון ירי גז מדמיע, כדורי גומי ואש חיה. הפגנות דומות נערכים בכיכר תחריר בבירה ובערים אחרות, בהן קוראים אלפי המפגינים להדחתה של הממשלה, עליה הועלו טענות לשחיתות.

המעורבות הרוסית בבחירות: המרגלת נחתה במוסקבה לאחר שגורשה מארה"ב. מריה בוטינה (31), שהורשעה בריגול למען רוסיה במהלך מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, שוחררה אמש מכלאה וגורשה חזרה לרוסיה. בוטינה, שלפי פסק הדין קשרה קשר לביצוע מעשה בלתי חוקי ופעלה לטובת האינטרסים של מוסקבה בקמפיין של דונלד טראמפ, נידונה ל-18 חודשי מאסר, אולם עונשה קוצר בשל התנהגותה הטובה וחישוב זמן המעצר הכולל שבו הוחזקה. לאחר שחרורה מבית הכלא בפלורידה, הודתה בוטינה לכל תומכיה, ואמרה כי זו הייתה "חוויה כואבת ומתישה".

הלילה: ישראל עוברת לשעון חורף. הלילה בשעה 2:00 יש להזיז את השעון שעה אחת אחורה אל השעה 1:00. שעון החורף יישאר בתוקף עד הלילה שבין 26 ל-27 במרץ 2020.

שר הפנים אריה דרעי אמר לקראת המעבר כי "שעות האור הנוספת בשעון הקיץ הארוך שמסתיים השבוע, תרמה לאזרחי המדינה וכן לכלכלה ולמסחר. שעון החורף שיחל בסוף השבוע הקרוב – יסתיים לפני חג הפסח הבא".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית. בשעות הבוקר יירד גשם, בעיקר בדרום הארץ ובערבה, וקיים חשש לשיטפונות. בצהריים יירד מדי פעם גשם וייתכנו סופות רעמים, בעיקר בצפון הארץ ובהרי המרכז. לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות. רוח מערבית עד צפונית מערבית תנשב במהירות 36-16 קמ"ש.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים. תחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

מזג האוויר בשלישי יהיה מעונן חלקית, ועדיין יירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. יהיה קריר מהרגיל.

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 28-18, קצרין 25-16, צפת 22-14, טבריה 30-19, נצרת 25-16, חיפה 26-19, תל אביב 26-19, ירושלים 22-15, אשקלון 25-19, עין גדי 30-24, באר שבע 25-16, ערד 23-15, מצפה רמון 22-15, אילת 30-22.

תגיות:לבנוןעיראקחסן נסראללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה