חדשות בארץ

"חברות בארגון טרור": הורשע הקטין מפרשת דומא

בית המשפט המחוזי הרשיע היום את הקטין בתיק הרצח של בני משפחת דוואבשה, והאשים את הקטין בחברות בארגון טרור, כמו גם במעורבות בשורת פשעי שנאה אחרים. הכרעת הדין בעניינו תינתן בהמשך, ובפרקליטות סיכמו עם צוות סנגוריו כי לא ידרשו יותר מ-5.5 שנות מאסר. במאי אושר הסדר הטיעון עמו, ובמסגרתו הוא הודה בקשירת קשר להצתת הבית בדומא ב-2015 ובמקרי תג מחיר נוספים

הקטין הבוקר בדיון בבית המשפט (צילום: אבשלום שושני)הקטין הבוקר בדיון בבית המשפט (צילום: אבשלום שושני)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (חמישי) את הקטין מפרשת הרצח של בני משפחת דוואבשה בדומא, והאשים אותו בחברות בארגון טרור. הקטין הורשע במסגרת הסדר טיעון, במסגרתו תדרוש הפרקליטות עונש מאסר של 5 שנים וחצי. הסדר הטיעון שהושג בין הפרקליטות לסנגוריו, ואשר אושר בידי בית המשפט במאי האחרון, מנקה אותו מאחריות ישירה באירוע הרצח המרכזי בתיק, אך מאשים אותו בקשירת קשר להצתת בית המשפחה ב-2015 ממניע גזעני, ובמעורבות בפשעי שנאה אחרים.

ביציאה לאחר פסק הדין אמר סב התינוק שנרצח בפיגוע, חוסיין דוואבשה, כי הנאשם "הוא אדם שעושה טרור", וכי "אדם כזה, לא רק בשבילנו, גם בשבילכם הוא הולך לשרוף אנשים, ומסגדים, ובתים, ועוקר עצי זית - זה לא קשה רק לנו. צריך להשאיר אדם כזה בכלא כל החיים. אין לו לב".

נוכח העובדה שהנאשם, ששמו נאסר לפרסום, הינו קטין, הוא לא הורשע באופן אוטומטי בעבירות, ומשכך תינתן הכרעת הדין בהמשך. הסדר הטיעון המקורי לא מייחס לקטין גם חברות בארגון טרור, ובין הצדדים סוכם אז כי שניהם יוכלו לטעון לגביו באופן חופשי בדיונים בית המשפט, במהלכם יוכלו להסתמך על מוצגים שהוגשו וראיות שהובאו במהלך המשפט. גזר הדין, כאמור, טרם ניתן, ובין סנגוריו לפרקליטות סוכם כי האחרונה לא תדרוש יותר מחמש שנות מאסר וחצי.

נציגת פרקליטות מחוז מרכז, עו"ד יעל עצמון, בירכה על פסק הדין. "נקבע כי הנאשם שהיה מעורב בתכנון הפיגוע בדומא בו נרצחו בני משפחת דוואבשה ובביצוע עבירות ביטחוניות נוספות ממניע גזעני ואידאולוגי היה חבר בארגון טרור", אמרה. "בית המשפט קבע כי הנאשם היה חבר בארגון טרור ששם לו למטרה להביא לתבערה ביטחונית על רקע לאומני ובין דתי. תכניות הפעולה של הארגון כללו פגיעה בערבים חפים מפשע וברכושם ובקודשי דת וזאת על מנת להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הלא יהודית. נקבע כי צבר הראיות מציג תמונה ברורה אודות קיום הארגון והשתייכות הנאשם לו".

מארגון חוננו, המייצג את הנאשם ששמו אסור בפרסום, נמסר כי "מדובר בקריסת נוספת של התזה אותה בנה השב"כ למה שהתרחש בלילה ההוא בכפר דומא ומי עומד מאחורי האירוע". מהפרקליטות נמסר כי "השיקולים להגעה להסדר היו, בין היתר, הודאה ולקיחת אחריות של הקטין, וכן הערות ביהמ"ש והשופט המגשר".

ביוני אשתקד פסל בית המשפט המחוזי חלק מהודאות הקטין עליהן קבע כי היא נלקחה ב"חקירות צורך" – מונח המתיר לשרות הביטחון הכללי להפעיל אמצעי אלימות כלפי נחקרים. שאר ההודאות שלא נפסלו מייחסות לו מעורבות ישירה ב"תשתית המרד" של נוער הגבעות, במסגרתה נטען כי חברי החוליה ביצעו כמה אירועי "תג מחיר" והיו מעורבים ברצח בדומא.

בשב"כ הגיבו אז להודעת בית המשפט וטענו כי הודאתו של הקטין ניתנה "לאחר שלאורך כל ההליך טען כי אין לו שום קשר לפיגוע בדומא ואחרי שמסר הודאת שקר רק בגלל תנאי חקירתו". עוד מסרו בשב"כ כי בכוונת המדינה לבקש החמרה בעונשו, זאת, "לנוכח התוצאות הקשות של קשר הקשר בה הודה".

תגיות:פרשת דומאטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה