חדשות בארץ

לאחר שנבנה מחדש, צה"ל הרס שוב את בית המחבל שרצח לוחם דובדבן

כוח צה"ל הרס הלילה בשנית את בית משפחתו של רוצח רונן לוברסקי הי"ד, שהחליטה לבנותו שוב. אביו של רונן: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. מקווה שהממשלה הקרובה תקדם חבילת הרתעה אשר תכלול עונש מוות נגד מחבלים שפלים"

הבית לאחר ההריסה אמש (צילום: כלי התקשורת הפלסטינים)הבית לאחר ההריסה אמש (צילום: כלי התקשורת הפלסטינים)
אא

כוחות צה"ל הרסו הלילה (חמישי) בשנית את בית משפחתו של המחבל איסלאם אבו חמיד, שהשליך לוח שיש מגג ביתו ורצח את סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד. בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי בין הכוחות למספר צעירים פלסטינים התפתחו עימותים באזור הבית, שבמחנה הפליטים אל-אמערי הדרומי לעיירה אל-בירה, ו-11 צעירים נפצעו באורח קל.

הכוחות, שלפי הנטען בדיווחים היו גדולים, חדרו אל תוך מחנה הפליטים ויצרו טבעת סביב הבית כשהם מפנים את כל הבתים הסמוכים מיושביהם, וחסמו את הכבישים והסמטאות שמובילים אל הבית. צה"ל הרס בעבר את בית המחבל, אולם באחרונה שבה משפחתו ובנתה את הבית מחדש. באחד הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים נראו תמונות מאתר הבנייה עליו נכתב כי "הם לא ישברו אותנו, אנחנו בונים, שחזור הבית בן ארבע הקומות יוצא לדרך".

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד וחבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות מסר בתגובה: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הביטחון על הפעולה המהירה. לצערי הרב ישנם עוד בתי מחבלים שנבנו וייבנו מחדש ועוד לא נהרסו כלל. משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן כדי שההריסות תבוצענה. אני מקווה כי הממשלה הקרובה אשר תקום תחרוט על דגלה מלחמה עיקשת בטרור, קידום חבילת הרתעה אשר תכלול עונש מוות נגד מחבלים שפלים והפסקת החגיגות שלהם בבתי הכלא".

בחודש יולי גזר בית המשפט הצבאי במחנה עופר מאסר עולם על המחבל איסלאם אבו חמיד, זאת לאחר שהרשיע אותו בגרימת מוות בכוונה – עבירה המקבילה לרצח במשפט האזרחי. קודם הקראת גזר הדין מחו משפחות שכולות מחוץ לאולם בית המשפט, ודרשו להשית עונש מוות על המחבל. "יש לי שתי מילים – ביזיון ובושה למשפט הישראלי ובכלל למדינה שככה מערכת המשפט מתייחסת לאזרחיה, אנחנו היום קיבלנו הוכחה נוספת וגם כל המחבלים הפוטנציאליים שמשתלם מאוד לרצוח ישראלים. אני נסער כרגע ולכן זה מה שאני יכול להגיד. נשקול מה צעדינו הבאים", אמר אביו של הלוחם שנרצח.

לוברסקי נפצע באורח אנוש במאי אשתקד, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה אל-אמערי, לאחר שהמחבל השליך מגג סמוך לוח שיש על ראשו. הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונפטר כעבור יומיים מפצעיו. המחבל נעצר כשבועיים לאחר מכן על ידי יחידת דובדבן.

צה"ל הודיע בתחילה למשפחתו של המחבל כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה בו היא מתגוררת. לאחר בדיקה נוספת הוחלט בחודש ספטמבר להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין. זאת לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש בו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. משפחתו של המחבל הגישה עתירה לבג"ץ על הכוונה להרוס את כל המבנה, אך העתירה נדחתה ברוב קולות. השופטות יעל וילנר ודפנה ברק-ארז קבעו כי יש לקבל את עמדת מערכת הביטחון ולהרוס את הבית כולו, בעוד השופט ג'ורג' קרא טען כי יש להרוס שתי קומות בלבד. למשפחה ניתנו 10 ימים להתארגן לקראת ביצוע ההריסה.

תגיות:סמ"ר רונן לוברסקי הי"דהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה