חדשות בארץ

מבוי סתום: גנץ ונתניהו ייפגשו, ליברמן מבהיר שאין ברית

לאחר שנדמה היה כי הפגישה בין נתניהו לגנץ לא תתקיים, בליכוד הודיעו כי כבר בימים הקרובים השניים ייפגשו וינסו להגיע להסכמות. גנץ שוחח עם כל 14 ראשי המפלגות: "אעשה הכול על מנת לממש את המנדט שניתן ולהרכיב ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, ולהימנע מבחירות מיותרות ויקרות"

גנץ, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שאמש (חמישי) הטיל עליו נשיא המדינה ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה, יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים קבעו להיפגש במהלך הימים הקרובים. במסגרת האסטרטגיה של הליכוד, נתניהו הבהיר לגנץ כי הוא מנהל את המשא ומתן בשם כל בלוק ה-55 של גוש הימין.

גנץ גם שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהבהיר בפניו כי אין לו כל מחויבות לכחול לבן. "בשיחה הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם", נמסר מכחול לבן. "כמו כן סיכמו כי צוותי המו"מ יפגשו. מועדי הפגישות  יפורסמו בהמשך". במפלגתו של ליברמן הדגישו כי "לישראל ביתנו אין ברית או מחויבות לא לכחול לבן ולא לליכוד. המחויבות היחידה שלנו היא  לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכול כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות".

בזירה השמאלית של המפה הפוליטית לא צפויים לגנץ קשיים, וכבר בתחילת השבוע ייפגשו צוות המשא ומתן של כחול לבן עם העבודה, ישראל ביתנו והמחנה הדמוקרטי. גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הסכים עקרונית להיפגש, וכך גם ח"כ אחמד טיבי. סיעת בל"ד לא שוחחה עם גנץ.

ראשי סיעות הימין, איתם שוחח יו"ר כחול לבן, סירבו לקיים עמו מגעים ישירים. לפי הודעת כחול לבן, איילת שקד, נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני ובצלאל סמוטריץ' סירבו להיפגש "בשלב זה", זאת, "בשל השתייכותם לבלוק הימין". עם זאת, בדיווחים שונים נטען כי משיחה שערך עם גנץ, אמר יו"ר דגל התורה, גפני, כי הוא לא שולל מגע ישיר עמו, וביקש להתייעץ בנושא ולחזור אליו בהמשך.

אתמול נפגש נתניהו עם ראשי הבלוק וסיכם עמם כי שאר המפלגות יוכלו להיפגש עם אנשי גנץ רק לאחר שצוות המו"מ של הליכוד ייפגש איתם ויחליט לאפשר זאת. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי "ההתחייבות אליכם היא לא רק להקמת ממשלת אחדות, אלא גם אחריה", כך שהליכוד לא תצטרף לממשלת אחדות ללא גוש הימין-חרדים. בשבוע הבא צפויים צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן להיפגש.

גנץ שוחח אתמול עם שקד שאמרה לו כי תנהל "מו"מ דרך צוות המו"מ של הגוש". הוא גם שוחח עם בנט, אולם זה הפנה אותו לנתניהו. "השיחה התקיימה ברוח טובה", נמסר מטעמו של בנט. "בנט הסביר כי חיוני תחילה שגנץ ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה נתניהו-גנץ על בסיס מתווה הנשיא, שכן זו האפשרות היחידה להקמת ממשלה. כמו כן, חשוב לבוא למו"מ בלב פתוח ולא לפסול את נתניהו, החרדים או המתיישבים. בנט הבהיר שהוא חלק מגוש הימין ומחויב לגוש. השניים סיכמו כי יעמדו בקשר לאחר פגישת גנץ-נתניהו".

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, מסר: "בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה", נמסר. "השניים סיכמו להיפגש בהקדם. כמו כן סיכמו כי צוותי המו"מ ייפגשו. מועדי הפגישות יפורסמו בהמשך".

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, מסר לאחר השיחה עם יו"ר כחול לבן כי הם קבעו להיפגש במועד שיפורסם בהמשך. עודה הבהיר: "כל האופציות על השולחן – אם נראה אלטרנטיבה אמיתית של שלום ושוויון".

בחצות, לאחר ששוחח עם 14 ראשי מפלגות, אמר גנץ: "אעשה הכול על מנת לממש את המנדט שניתן ולהרכיב ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, ולהימנע מבחירות מיותרות ויקרות".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה