חדשות בארץ

ברקע יוזמת ראשי הרשויות: המפלגות החרדיות ידרשו חקיקה נגד התחבורה הציבורית בשבת

לאחר הדיווח כי עיריית תל אביב פנתה לשכנותיה הקרובות והרחוקות והציעה להן שיתוף פעולה ביוזמה להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים, היום דווח כי במפלגות החרדיות ידרשו את חקיקתו של חוק שיבלום את היוזמה, כתנאי סף להצטרפות לממשלה. דרעי: "מכבד את החוקים בישראל, אבל אם זה יקרה - אבלום את זה בחקיקה"

(ארכיון: פלאש 90)(ארכיון: פלאש 90)
אא

ברקע יוזמת ראשי הרשויות המקומיות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, במפלגות החרדיות דורשים לחוקק חוק שיעגן את שמירת הסטטוס-קוו, והציבו זאת כתנאי להצטרפות לממשלה – כך דווח היום (חמישי) ב-ynet. הדרישה עלתה אתמול בידי יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, בתום פגישתם עם ראשי סיעות הימין במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מטעמו של דרעי נמסר כי "לא היה ולא נברא", וכי "הפגישה אתמול של ראשי מפלגות הימין עסקה אך ורק בהעברת המנדט ליו"ר כחול לבן". עם זאת, בריאיון הבוקר לכאן ב' הצהיר דרעי כי הוא "מכבד את החוקים בישראל", אולם אם היוזמה תצא לפועל "אבלום את זה בחקיקה".

בעוד בליכוד מגלים נכונות ללכת לקראתן של הסיעות החרדיות, בכחול לבן - שאתמול קיבלה את המנדט להרכבת הממשלה, צפויים להציג במו"מ הקואליציוני בפני הסיעות השונות שורת שינויים בסטטוס-קוו – בהם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וביטול חוק המרכולים – כתנאי מרכזי להצטרפותן לממשלה, עובדה שעשויה לעמוד להם לרועץ מול המפלגות החרדיות. בשתי המפלגות החרדיות אמרו כי הם מבינים שאם תקום ממשלת אחדות הרי שקווי היסוד של ממשלה זו לא יאפשרו יוזמות חקיקה בנושאי דת ומדינה, אולם הדגישו כי עיקר מטרתם הוא בשימור המצב הקיים, כך שבדומה לחוק המרכולים שעיגן את הסטטוס-קוו בחוק, גם המצב הקיים בנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת יובטח בחוק.

לפני כשבועיים דווח ב-TheMarker כי ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, החל לקדם יוזמה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ובקרוב תפרסם העירייה מכרז לבחירת זכיין להפעלת שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים. בדיווח אף הובא כי אנשיו של חולדאי פנו לערים השכנות ואף לאלה הרחוקות יותר, והציעו להן להצטרף למיזם עוד משלב התכנון.

השותפות למהלך הן עיריות רמת השרון, גבעתיים, רמת גן, חולון בת ים וקריית אונו. בעיריית פתח תקוה, המונהגת על ידי ראש העיר, רמי גרינברג, המנהל אורח חיים דתי. מסרו כי היא "מוכנה לשבת ולדון ביוזמה, להבין במה מדובר ואם הדבר יתרום לתושבי העיר ניתן יהיה להתקדם בנושא".

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שכבר החל להפעיל את המיזם בעירו, התייחס הבוקר לנושא, ואמר כי הוא "לא מאמין" שהחקיקה נגד היוזמה תעבור. "יהיה על זה ויכוח ציבורי, לדעתי גם יהיו הפגנות. הציבור לא ישתוק, האוטובוס יצא לדרך. ברגע שרמת גן הפעילה את האוטובוסים, המהלך נחל הצלחה תפעולית, מספרית ומשפטית. במועצת העיר זה עבר, בית המשפט המחוזי גלגל אותם מכל המדרגות. אנחנו הולכים לחדש את זה אם תהיה יוזמה של כל גוש דן – או אם לא תהיה", הוסיף.

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה