חינוך ילדים

כיצד מחנכים את הילדים, כאשר ביני לבין בעלי פערים רוחניים גדולים?

הזוגיות המושלמת המושלמת היא כאשר שני בני הזוג נמצאים באותה רמה ומאמינים באותם דברים, אך לא תמיד הדבר קורה בצורה הנכונה והבריאה - אז מה עושים? המסר השבועי מאת הרב אליה רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

והנה שאלה שלכם: מה עושים כאשר שני בני הזוג, אבא ואמא, אינם ברמה רוחנית אחידה? האחד רציני יותר והשני קצת יותר פרחח, האחד לוקח את החיים ברצינות ואילו השני לוקח אותם בזווית אלכסונית כלפי מטה.

מה עושים עם חינוך הילדים? איך ניתן להשפיע על כאלה ילדים? מה התפקיד שלי בתור בן הזוג הנורמלי בחינוך ילדי ישראל?

שימו לב טוב מורי ורבותי!

זה יכול להיות בכל מגזר, בכל קהילה, ולכל רמה רוחנית, כי תמיד יהיו כאלו שלא יהיו בדיוק באותה רמה רוחנית של בן הזוג וזה יחלחל וישפיע על הילדים.

הזוגיות המושלמת המושלמת היא כאשר שני בני הזוג נמצאים באותה רמה ומאמינים באותם דברים, אך לא תמיד הדבר קורה בצורה הנכונה והבריאה.

מה עושים כאשר זה לא הצליח לנו? שלושה דברים!

דבר ראשון, תעשה כפי יכולתך. לא נדרש ממך לעשות משהו מעבר לכחות שלך. אם אתה ברמה גבוהה, תעשה את מה שאתה מסוגל ויכול בצורה הטובה ביותר, לא יותר מזה, מה שיקרה עם הילדים שלך לאחר שהשתדלת הוא כבר לא תלוי בך, ומה שלא תלוי בך לא רק לא תתבע, אלא גם לא אמור להפריע לך, כי אתה יודע שעשית מצדך את המקסימום האפשרי.

דבר נוסף, התשובה האמיתית לשאלה נמצאת בידיים שלכם הורים יקרים, לא בידיים שלנו, כי הקדוש ברוך הוא לא מעמיד אדם בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו, וממילא אם ה' שם אותך בכזה בית, עם כזו אשה או ששם אותך עם כזה בעל, אל מול כאלו ילדים, זה אומר שהפתרון הטוב ביותר בידיים שלכם, כי אתם, בד בבד עם הניסיון, קיבלתם את הפתרון.

והדבר האחרון והמושלם ביותר, אין משהו שיכול להיות מוצלח ומנצח יותר מדרך הטבע כמו תפילה, כי אם אתה או את מתפללים על הילדים שלכם, גם דברים שבדרך הטבע אמורים להרוס להם את החיים יהפכו אותם לאחרים, יגרמו להם להבין שכך לא מתנהלים ואם יהיו הילדים המושלמים ביותר.

בהצלחה רבה לכולנו,

וברוכים תהיו!

תגיות:חינוך ילדיםהרב אליהו רבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה