חדשות בארץ

הסייען לפיגוע בהר הבית נידון ל- 16 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 16 שנות מאסר בפועל על אמג'ד ג'בארין, תושב אום אל-פחם שהורשע בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית ב- 14 ביולי 2017. בפיגוע נרצחו השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי ז"ל

הלווייתו של השוטר כמיל שנאן בחורפיש, 14 ביולי 2017 (צילום: Basel Awidat/Flash90)הלווייתו של השוטר כמיל שנאן בחורפיש, 14 ביולי 2017 (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) 16 שנות מאסר בפועל על אמג'ד ג'בארין, תושב אום אל-פחם בן 34, שהורשע בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית ב- 14 ביולי 2017. בפיגוע נרצחו השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאווי ז"ל, בני העדה הדרוזית, ונפגעו שוטרים נוספים.

ג'בארין – מכר של שניים מהמחבלים וקרוב משפחה של המחבל השלישי, ערבים ישראלים שהתגוררו אף הם באום אל-פחם – נעצר כשבוע לאחר הפיגוע. מכתב האישום שהוגש נגדו באוגוסט 2017 עלה, כי הוא היה מודע לכוונתם של המחבלים לבצע פיגוע ירי עוד בשלבים ראשוניים של תוכניתם. הוא נכח בשיחות בהן הוצג מתווה הפיגוע וסוכם כי הוא יתבצע במסגד אל-אקצא. המחבלים הראו לו את כלי הנשק בהם הם מתכוונים להשתמש. "הנאשם היה מודע לכך שמדובר בתכנון לבצע מעשה טרור שייצא אל הפועל מתוך מניע דתי, לאומני או אידיאולוגי", נאמר בגזר הדין. הוא אף הסיע ברכבו את המחבלים לאימוני ירי בנשקים באזור ההרים באום אל-פחם. במספר הזדמנויות הם הציעו לו לבצע עמם את הפיגוע, אך הוא סירב.

עוד עלה מכתב האישום, כי ג'בארין נסע עם שניים מהמחבלים להר הבית, וראה כי הם בודקים את מצלמות האבטחה. בערב הפיגוע הוא נכח בהתארגנותם ובהתחמשותם של שלושת המחבלים במסגד באום אל-פחם, והסיע אותם לנקודת הסעה בעיר, מתוך הבנה כי הם יוצאים לכיוון הר הבית על מנת להוציא לפועל את הפיגוע. לאחר שהמחבלים ירו לעבר השוטרים, הם חוסלו על ידי הכוחות בשטח ההר.

ג'בארין הורשע בעבירות של סיוע לרצח, סיוע לחבלה של ממש, פעולה בנשק למטרות טרור (הובלה והחזקה), שיבוש מהלכי משפט וקשר לפשע. בנוסף למאסר בפועל, גזרו עליו שלושת שופטי בית המשפט המחוזי – אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש – 15 חודשי מאסר על תנאי. כמו כן, הוא חויב במתן פיצוי כספי בסך 258 אלף שקלים למשפחותיהם של השוטרים שנרצחו בפיגוע.

בתום הדיון, מתח חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן – אביו של אחד השוטרים שנרצחו בפיגוע – ביקורת חריפה על גזר הדין: "זה עונש לא מידתי. בית המשפט מסייע לרוצח הבא, שמתכונן עכשיו באום אל-פחם לעשות עוד פיגוע בירושלים. צריך להרוס את הבתים של המחבלים, צריך להרוס את הבית של המחבל הזה, צריך למנוע את זכויותיו בביטוח הלאומי, וצריך לחוקק עונש מוות למחבלים".

תגיות:הפיגוע בהר הביתאום אל-פחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה