חדשות בארץ

ליברמן: נתניהו משתף פעולה עם הרשימה המשותפת

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא מונע הקמת ממשלה בשל שיקוליו האישיים. הוא סירב להתייחס לשאלה האם יצטרף לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת: "זה ספינים של הליכוד"

ליברמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

על רקע הטקס הרשמי הצפוי להתקיים הערב (רביעי) בבית הנשיא, במהלכו יוענק לבני גנץ המנדט להרכבת הממשלה, תקף הבוקר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא "מדבר על ממשלת אחדות ומוביל לבחירות חוזרות".בראיון לאריה גולן בכאן ב', אמר ליברמן: "לנתניהו אין שום עניין בהקמת ממשלה. הוא רוצה למשוך זמן משיקולים אישיים, מתוך אינטרסים פרטיים שלו. אין לו שום עניין בהקמת ממשלה אמיתית".

"כולם מבינים שמערכת בחירות נוספת לא תשנה את יחסי הכוחות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "כל המערכות הממשלתיות משותקות מזה עשרה חודשים, ולכן חובה להקים ממשלה כמה שיותר מהר. אני מקווה שגם הציבור שם לב לכך שנתניהו החליט לטרפד את הקמת הממשלה ומושך זמן".

ליברמן סירב להתייחס לשאלה האם מפלגתו תצטרף לממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת: "זה ספינים של הליכוד. מכיוון שהליכוד התעלם מהבקשה שלנו לפתוח במשא ומתן קואליציוני, אנחנו מתכוונים להתעלם מכל נושא שמעניין את הליכוד ונתניהו".

"מי שבאמת משתף הרבה שנים פעולה עם הרשימה המשותפת בצורה מאוד הדוקה זה בנימין נתניהו", תקף ליברמן. "הוא שוכח משום מה את כל המפגשים שלו עם אחמד טיבי וערפאת, שוכח שהוא שמכר את חברון לערפאת, שהוא וחבריו הצביעו בעד גירוש היהודים מגוש קטיף, שהם ממשיכים לשלם דמי פרוטקשן לחמאס".

ליברמן הוסיף וטען כי בליכוד מנהלים "מגעים קדחתניים" כדי למנוע את תמיכתה של הרשימה המשותפת בממשלת מיעוט בראשות כחול לבן: "אנחנו שומעים מכל עבר, שבימים האחרונים אנשיו של נתניהו יושבים על אנשי הרשימה המשותפת, איימן עודה ואחמד טיבי, ומציעים להם הרים וגבעות, על מנת שלא יצטרפו לבני גנץ".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בדבריו לאפשרות של מרד בליכוד נגד נתניהו: "אנחנו רואים שכל בכירי הליכוד כבר על קו הזינוק לפריימריז הבאים. אומנם חלק מהם משלם מס שפתיים ומוסיפים 'אחרי עידן נתניהו' – בפועל הם כבר פועלים, מספידים וקוברים אותו חי. גם ניר ברקת, גם ישראל כץ וגם גדעון סער – כולם הודיעו שהם נמצאים במרוץ. מי שרואה את הכנסים והמפגשים שלהם עם חברי מרכז וראשי ערים מטעם הליכוד, מבין שהם כבר עמוק בתוך המרוץ".

"אני לא אומר שנתניהו סיים, אני לא מספיד אותו ולא פוסל אותו", הדגיש ליברמן. "להיפך, במתווה שהצענו היה לו יתרון ברור. פנינו אליו גם בכתב, בניסיון לפתוח במשא ומתן. הם החליטו להתעלם מישראל ביתנו, עכשיו תורנו להתעלם מהם".

כזכור, נתניהו הודיע שלשום כי החזיר את המנדט להרכבת הממשלה לידיו של הנשיא ראובן ריבלין. בסרטון שפרסם ברשת, האשים נתניהו את כחול לבן בהכשלת המאמצים להקמת ממשלת אחדות רחבה: "במהלך השבועות האחרונים עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן, כל מאמץ כדי להקים ממשלה לאומית רחבה, כל מאמץ כדי למנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. תחילה סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, אחר כך סירב לשלוח את צוות המשא ומתן שלו, ולבסוף הוא סירב לדון במתווה הפשרה שהצעתי. לצערי, הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים שנוגעים לענייניו האישיים".

בהמשך דבריו הזהיר נתניהו מפני הקמתה של ממשלת מיעוט, שתזכה לתמיכתה של הרשימה המשותפת: "גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההיפך הגמור. הם מעודדים פילוג וחרמות. הם פוסלים את חובשי הכיפות. ואת מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת. הם מתואמים איתם כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל. ממשלת המיעוט תקום בתמיכתם של חברי הרשימה המשותפת, אלה שמאדירים את הטרור, אלה ששוללים את עצם קיומה של מדינת ישראל".

תגיות:הרשימה המשותפתאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה