חדשות בארץ

דיווח בלבנון: חיזבאללה הפיל רחפן של צה"ל בדרום המדינה

בעקבות דיווחים בלבנון על הפלתו של רחפן צבאי ישראלי בדרום המדינה, אישר דובר צה"ל כי "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני"

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הבוקר (רביעי), כי רחפן של צה"ל הופל מעל שמי דרום המדינה. על פי הידיעה שהובאה בערוץ הלבנוני MTV, ארגון חיזבאללה הוא שאחראי להפלתו של הרחפן. בערוץ "אל-מנאר", לעומת זאת, נטען כי אזרח לבנוני יירט את כלי הטיס הבלתי מאויש באמצעות ירי שביצע לעברו מרובה ציד. מקורות לבנוניים מסרו, כי התקרית אירעה בסמוך לשער פאטמה, באזור הכפר כפר כילא.

בעקבות הדיווחים, אישר דובר צה"ל כי "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני".

כזכור, לפני כחודשיים וחצי טען חיזבאללה כי אנשיו הצליחו להפיל מל"ט ישראלי, שחדר לשטח לבנון ועשה את דרכו לכפר ראמיה. בהודעה שנמסרה לתקשורת נאמר כי הרחפן הופל מחוץ לכפר, וכי הוא נמצא כעת בידי הארגון. בצה"ל אישרו לאחר מכן כי רחפן נפל בשטח לבנון במהלך פעילות שגרתית, אך הדגישו כי "אין חשש לדליפת מידע".

שבועיים קודם לכן טען חיזבאללה כי שני מל"טים של צה"ל התרסקו ברובע הדאחיה שבדרום ביירות – מעוזו של ארגון הטרור. בהודעה ראשונית של הארגון נטען כי רק מל"ט אחד היה ממולכד, וכי פיצוצו גרם נזק כבד למרכז תקשורת של חיזבאללה. כעבור יומיים הוציא הארגון הודעה נוספת, בה מסר כי שני המל"טים הכילו חומר נפץ ונועדו לתקוף מטרות, אך רק אחד מהם התפוצץ. לדברי הארגון, בדיקה של המל"ט הראשון – שלא הצליח לחולל פיצוץ – העלתה כי הוא נשא כ- 5.5 ק"ג של חומר נפץ מסוג C4. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בתגובה כי מדובר ב"התפתחות חמורה מאוד" ואיים כי ארגונו יגיב עליה בקרוב: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר". 

על פי פרסומים שונים, שלא אושרו על ידי ישראל, יעד התקיפה בדאחיה היה אתר הקשור לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. על פי הדיווח ב"טיימס" הלונדוני, בתקיפה הושמד מכשיר בקרה ממוחשב, ונגרם נזק כבד למערבל המשמש לערבוב דלקים המיועדים לשיפור הביצועים ויכולת הדיוק של טילים.

 

תגיות:לבנוןצה"לרחפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה