סלבס בהתחזקות

בנה של הדוגמנית שנפטרה מסרטן: "אני שומר שבת - זה אחד ההישגים הכי גדולים שלי"

בנה של הדוגמנית פינצ'י מור, ששב ארצה לפני ארבע שנים אחרי שנים שחי באוסטרליה - מדבר על תהליך החזרה בתשובה שלו ושל רעייתו, שהחל מיד לאחר חתונתם

דן מור (צילום מסך)דן מור (צילום מסך)
אא

בנה של הדוגמנית פינצ'י מור, ששב ארצה לפני ארבע שנים אחרי שנים שחי באוסטרליה - מדבר על תהליך החזרה בתשובה שלו ושל רעייתו, שהחל מיד לאחר חתונתם. 

בראיון לאילנה שטוטלנד מ'מעריב' מספר דן מור על התהליך המשותף שלו ושל רעייתו לאה ינאי, ששניהם מגיעים מהעולם החילוני, ואומר כי "ההתחלה הייתה מאוד קשה. היום אני מקבל את זה כמובן מאליו, להיות בערב שבת בראש השולחן ולעשות קידוש למשפחה. אני רואה את זה כדבר חיובי, והיום אני הרבה יותר מאושר מבעבר. ועדיין יש לי דרך ארוכה לעבור. איך הרב שלי אומר: 'אנחנו בדרך לדרך'".

מור (44) הוא בנה הבכור של הדוגמנית פינצ'י מור ז"ל - שנפטרה בשנת 2013 בגיל 62, לאחר התמודדות ממושכת עם מחלת הסרטן. בעברו היה שחקן טלוויזיה וקולנוע, ומאמן בתחום האיגרוף הישראלי. 

תהליך ההתקרבות שלו ושל רעייתו החל מיד לאחר חתונתם, וכיום הוא הולך קבוע עם ציצית - למרות שהכיפה עדיין איננה קבועה על ראשו. "התחלנו ללכת לשיעורי יהדות ברוח הקבלה, ואחד השיעורים הראשונים היה על לשון הרע. זו הייתה הארה. פתאום אתה קולט כמה זה מיותר, כמה שזה נמצא סביבך. לאחר מכן המשכנו לעוד שיעורים, למדנו מה הערך של שמירת השבת. הרבה שנים חייתי בחו"ל והייתי במסלולים שברוך השם - אני לא נמצא בהם היום. אני שומר שבת - זה אחד ההישגים הכי גדולים שלי".

הן אמו והן אביו - עמי מור, נפטרו ממחלת הסרטן. אמו כאמור בשנת 2013, ואביו ביוני השנה, בהיותו בן 79 - אולם למרות הקושי שבפרידה, מור לא מוכן להיכנס לרחמים עצמיים.

"יש דברים הרבה יותר קשים לצערי במדינה שלנו. אמא תמיד אמרה שנקרע לה הלב כאשר חייל נהרג, כאשר הורה קובר את הילד שלו. אלה דברים שלקום מהם - השם יעזור. אבל כשהורה נפטר, זה דרך הטבע. זה קשה אבל החיים יותר חזקים, במיוחד כשיש לך אחריות, משפחה וילדים. אתה צריך להמשיך הלאה למענם, ואין מקום לרחמים עצמיים. אתה חייב להיות חזק, לשים את הכאב בצד ולהגיד תודה על כל מה שקיבלת - אחרת אי אפשר להתקדם. כיום אשתי היא העוגן שלי, אשת חיל אמיתית, אישה מאוד צנועה שמגיע לה הרבה יותר ממה שאני נותן לה. בלעדיה לא הייתי מצליח", סיכם.  

תגיות:התחזקותסלבסיהדותמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה