חדשות בארץ

מחר: המנדט עובר לבני גנץ

לאחר שראש הממשלה נתניהו כשל במשימתו לכונן ממשלה בראשותו, נשיא המדינה מודיע כי מחר ב-20:00 יעביר את המנדט להרכבת הממשלה לידיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ. קודם לכן שוחח הנשיא עם כל ראשי הסיעות בכנסת, שהבהירו לו כי עמדתם בנוגע לזהות המועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה לא השתנתה מאז הבחירות

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל מחר (רביעי) בערב את המנדט להרכבת הממשלה מידיו של נשיא המדינה ראובן ריבלין. לפי הודעת מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, ההחלטה על כך התקבלה לאחר סדרת שיחות שערך הנשיא עם נציגי כל הסיעות בכנסת, ממנה עלה כי עמדת כל המפלגות באשר לזהות המועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה נותרה כשהייתה לאחר הבחירות.

"לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית, החליט הנשיא להטיל את התפקיד על יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ מחר בשעה 20:00. לאחר החתימה על כתב המינוי, יישאו הנשיא וגנץ דברים באולם בית הנשיא", נמסר בהודעת בית הנשיא.

 ההודעה הרשמית באה לאחר שאמש החזיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט לידיו של ריבלין, זאת בשל כישלונו לגבש הסכמה לגבי כינונה של קואליציה בראשותו, ואף ברוטציה בינו לבין יו"ר כחול לבן. במקביל לכך, היום נודע כי נתניהו צפוי לכנס מחר ראשי המפלגות מבלוק הימין-חרדים המונה 55 ח"כים, זאת, במטרה לתאם עמדות לקראת העברת המנדט להרכבת הממשלה לגנץ.

לגנץ עומד פרק זמן של 28 ימים בהם ינסה להרכיב ממשלה. אם יכשל במשימה, ההכרעה תעבור לכנסת, שתוכל להציע לנשיא מועמד חלופי לראשות הממשלה בתוך 21 יום. אם גם לאחר מועד זה לא יימצא מועמד, בפני הנשיא עומדת האפשרות להכריז כי לא עלה בידו לאתר מועמד אחר – ואז הכנסת תידרש לפזר את עצמה. אם אכן זה יתרחש, הבחירות לכנסת ה-23 ייערכו כשלושה חודשים לאחר הפיזור (בסוף פברואר 2020).

גנץ – שיהיה המועמד הראשון מזה עשור שהוא לא-נתניהו שמקבל את המנדט להרכבת הממשלה, התייחס הבוקר להתפתחויות הפוליטיות, ובשיחה עם עיתונאים  מחוץ לביתו אמר כי הוא אופטימי בנוגע לסיכויים שיצליח לכונן ממשלה. "התחושה על הכיפאק. גמרנו אימון בוקר עכשיו ונלך לעמל היום. הכול בסדר. אנחנו אופטימיים תמיד, זו שיטת חיים", לשון גנץ.

אמש אמרו בכחול לבן כי "זמן הספינים עבר", וכי "הגיעה השעה למעשים". בהודעה שנמסרה לאחר הודעת הנשיא על העברת המנדט ליו"ר כחול לבן, הודגש כי "כחול לבן נחושה להקים ממשלת אחדות ליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

לאחר שיקבלו מחר את המנדט, בכחול לבן מתעתדים להיפגש תחילה עם נציגי הליכוד, ובהמשך יוועדו עם ראשי כל המפלגות בכנסת, לרבות מנהיגי הרשימה המשותפת. בימין החדש מיהרו להבהיר כי לא ינהלו משא ומתן עצמאי עם כחול לבן, אלא רק במסגרת בלוק הימין.

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה