חדשות בארץ

ביטן: "כל הגושים יתפרקו, לא יהיו בחירות"

חבר הכנסת ביטן טען הערב כי למרות ההתחייבות של בלוק הימין לנתניהו כי יצטרפו רק לממשלה בראשותו, הגוש צפוי "להתפרק" בימים האחרונים לפקיעת הדד-ליין להרכבת הממשלה: "מעריך שכל הגושים יתפרקו – גם הגוש בשמאל וגם הגוש בימין. היום יש גוש בשמאל – בדיוק כמו בימין רק שלא מדברים על זה, איווט יחד עם כחול לבן וגם העבודה"

ביטן (צילום: פלאש 90)ביטן (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע הפלונטר הפוליטי הסבוך שאליו נקלעה המערכת הפוליטית בישראל, שהתעצמה אמש (שלישי) עם הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על החזרת המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, הערב סיפק ח"כ דוד ביטן מהליכוד את הערכתו למה שצפוי בשבועות הקרובים, עת תתקרב שעת האמת לשאלה האם ישראל תצעד שוב לבחירות. "אני חושב שתוקם ממשלה ב-21 הימים האחרונים", אמר ביטן בריאיון לחדשות 12, "לא ב-28. כי אז כולם יהיו בלחץ – גם לא יהיו גושים יותר – כל אחד יהיה מוכן לעשות משהו על מנת שלא יהיו בחירות".

למרות שנתניהו דחק בכל ראשי סיעות הימין לחתום על התחייבות לפיה יצטרפו רק לממשלה בראשותו, ביטן טען כי גוש הימין צפוי להתפרק. "אני מעריך שכל הגושים יתפרקו – גם הגוש בשמאל וגם הגוש בימין. היום יש גוש בשמאל – בדיוק כמו בימין רק שלא מדברים על זה, איווט יחד עם כחול לבן וגם העבודה". לדבריו, השינוי יתרחש ב-21 הימים האחרונים, אז, "הגושים לא יהיו כמו שהיו", וכך "יהיה אפשר להקים ממשלה בלי שום בעיה".

על המשא ומתן הכושל עם כחול לבן, אמר: "אנחנו כבר הרמנו אליו טלפון, קבענו איתו פגישות – הוא לא היה מוכן לשמוע בכלל כי הוא רצה להגיע למצב הזה, ליום הזה שהוא מרכיב את הממשלה". על המהלך הצפוי של כחול לבן להזמין תחילה את נציגי הליכוד לאחר שיקבלו את המנדט בתוך יומיים, ביטן הדגיש כי "אנחנו נבוא – ברור שנבוא – אבל כבר אני אומר, בלי מתווה הנשיא (מתווה הנבצרות של ריבלין שנדחה ע"י גנץ – א"פ) אי אפשר להתקדם".

עוד רמז ביטן כי ישנו עוד אפשרות לפתרון המשבר השלטוני, אולם לא הרחיב אודות כך. לפי חבר הליכוד, "יש לנו עוד רעיון שלדעתי יכול לרבע את המעגל הרבה יותר טוב – אבל קודם שיסכימו. זה פתרון שיכול להוליד פתרון עם רוטציה".

במהלך 48 השעות הקרובות צפוי יו"ר כחול לבן בני גנץ לקבל את המנדט מנשיא המדינה, שמצדו כבר הודיע על כך, ובכך גנז את חששות כחול לבן כי ריבלין "ידלג" עליהם ויפנה מיד לכנסת. לכחול לבן עומדים רק 54 חברי כנסת – אחד פחות משעומד לנתניהו, ולכן הוא ייאלץ לנסות לפרק את בלוק הימין-חרדים, מהלך שנראה בשלב זה כבעל סיכויים נמוכים.

תגיות:דוד ביטןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה