חדשות בארץ

"עד להחלטה אחרת": בג"ץ דחה את השימוע לרון קובי

שופטי בג"ץ הורו למשרד הפנים שלא לערוך בשלב זה את השימוע לראש עיריית טבריה, רון קובי, וזאת עד למתן החלטה אחרת בעניין. השימוע אליו זומן קובי, בעקבות כישלונותיו החוזרים ונשנים בהעברת תקציב 2019 במועצת העיר, היה אמור להתקיים מחר. קובי: "יש שופטים בירושלים!"

קובי בבית המשפט העליון בירושלים, 7 באוקטובר 2019 (צילום: פלאש 90)קובי בבית המשפט העליון בירושלים, 7 באוקטובר 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו ביניים, המורה למשרד הפנים שלא לקיים בשלב זה את השימוע שהיה אמור להיערך מחר לראש עיריית טבריה, רון קובי.

כזכור, בעקבות כישלונותיו החוזרים ונשנים של קובי להעביר במועצת העיר את התקציב לשנת 2019, זימן אותו מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בתחילת החודש לשימוע לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. בתגובה עתר קובי לבג"ץ, וביקש להוציא צו על תנאי, שימנע את עריכת השימוע. לדבריו, בינו ובין שר הפנים אריה דרעי קיים "ניגוד עניינים אישי" ו"ניגוד עניינים מוסדי", שאינו מאפשר לדרעי לדון בעניינו ולהדיחו מתפקידו כראש העיר. הוא טען כי גם המנכ"ל כהן אינו יכול לדון בעניינו, וזאת בשל היותו "איש אמונו" של דרעי.

טענה נוספת שהעלה קובי הייתה, כי כהונתה של הממשלה כממשלת מעבר אינה מאפשרת את עריכת השימוע: "הכיצד אין בהיותה של ממשלת המעבר הנוכחית, השנייה במספרה, כדי למנוע הפעלת סמכויות דרסטיות של שלילת הדמוקרטיה מתושבי טבריה בתקופת מעבר זו ביחס לעותר העומד בראשות העירייה?", נכתב בעתירה.

על פי החוק, במקרה בו תקציבה של רשות מקומית אינו מאושר, בסמכותו של שר הפנים להורות על סיום כהונתו של ראש הרשות, בכפוף להמלצתו של מנכ"ל המשרד. קובי זומן כבר בחודש יולי לשימוע בפני משרד הפנים, לאחר שלא הצליח להעביר את התקציב עד סוף חודש יוני, המועד הראשוני שנקבע לכך בחוק. הוא עתר לבג"ץ, שקיבל חלקית את עתירתו והורה לדרעי לדחות את הליך השימוע. דרעי העניק לקובי ארכה נוספת להעברת התקציב עד סוף ספטמבר, אך קובי לא עמד גם ביעד זה, ולכן זומן לשימוע בפעם השנייה.

בהחלטת בג"ץ מהיום נקבע, כי היא תהיה בתוקף "עד להחלטה אחרת". במקביל, קבעו השופטים יצחק עמית, ג'ורג' קרא ויעל וילנר מועד לדיון נוסף בעתירתו של קובי – ה- 13 בנובמבר.

בתגובה להחלטת בג"ץ, כתב קובי בפייסבוק כי "יש שופטים בירושלים שמגינים על הדמוקרטיה הטבריינית". רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר טבריה לשעבר ואחד מיריביו הפוליטיים של קובי, הגיב אף הוא על ההחלטה וכתב: "כל עכבה לטובה! מרגע שפורסמה החלטת בג"ץ, אני מקבל מאות הודעות מתושבי העיר טבריה של אכזבה ועצבות. טבריינים יקרים, תרימו את הראש! נכון, המאבק קשה ולא הכל מובן וברור, אך יש לנו מטרה משותפת, להפוך את טבריה לעיר טובה יותר עם עתיד טוב יותר. אני כאן יחד עם חבריי להילחם על טבריה טובה יותר, כי אין על טבריה בעולם".

תגיות:משרד הפניםבג"ץרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה