חדשות בארץ

"אתה נהדר": טראמפ בירך את נתניהו לרגל יום הולדתו

במכתב ברכה ששיגר הנשיא האמריקני לראש הממשלה אותו הגדיר "אחד מבעלי בריתי הקרובים ביותר", והבהיר כי "השותפות של ארצות הברית וישראל מעולם לא הייתה יעילה יותר". נתניהו הגיב: "תודה לך ידידי הנשיא טראמפ על הברכות החמות ליום הולדתי. הברית והידידות בינינו חזקים מאי פעם!"

טראמפ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טראמפ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הולדתו ה-70. במכתב הברכה ששיגר הנשיא האמריקני נכתב כי "מעולם לא הייתה הברית הישראלית-אמריקנית בתקופה פוריה יותר", וכי הוא יודע "שנכונו לנו עוד ניצחונות".

המכתב ששלח טראמפ לנתניהו

"תודה על מנהיגותך החזקה ועל החברות הנאמנה", הוסיף טראמפ, "אתה אחד מבעלי בריתי הקרובים, ואני מצפה להמשך ההצלחה בעבודתנו המשותפת. שולח את מיטב איחוליי לשנה הקרובה". למכתב המודפס צירף הנשיא את כתב ידו בה כתב את המילים "you are great" ("אתה נהדר"). ראש הממשלה הגיב לברכות בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "תודה לך ידידי הנשיא טראמפ על הברכות החמות ליום הולדתי. הברית והידידות בינינו חזקים מאי פעם!"

המחווה של הנשיא האמריקני לנתניהו באה על רקע הטענות כי נוכח כישלונו הרצוף של נתניהו בשני סבבי הבחירות האחרונים, היחסים בין השניים התקררו. בבוקר שלאחר היוודע תוצאות הבחירות הדגיש טראמפ כי יחסו לישראל אינו תלוי בראש הממשלה: "מערכת היחסים שלנו היא עם ישראל". מאוחר יותר גם נפגש שליחו היוצא למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

אתמול שוחח ראש הממשלה פעם נוספת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבירך אותו לרגל יום הולדתו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים דנו באשר לאפשרות להעניק חנינה לנעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה לאחר שנמצאו גרמים ספורים של חומר אסור בתרמילה, בעת ששהתה ברוסיה בטיסת מעבר.

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה