סלבס בהתחזקות

גם אתם תתרגשו: מהי המתנה (המפתיעה) שקיבל עומר אדם ליום הולדתו?

מדוע הרשת מתרגשת ממתנה שקיבל הזמר עומר אדם במהלך מסיבת יום הולדת 26 השבוע?

אא

הרשת מתרגשת נוכח מתנה שקיבל הזמר המתחזק עומר אדם לרגל יום הולדתו ה-26, במהלך מסיבת יום הולדת אותה חגג עם משפחתו וחבריו הקרובים. 

במהלך המסיבה הופתע הזמר לקבל מתנה ייחודית ביותר על ידי איש עסקים חרדי אליו הוא מקורב: ספר תורה שהאות הראשונה שבו נכתבה בערב שמחת תורה, ואת המשך כתיבת האותיות יכתוב סופר סת"ם במהלך השנה. בסיום כתיבת ספר התורה, הוא יוכנס לבית הכנסת בטקס המקובל.

במעמד המרגש של הענקת ספר התורה נכח גם הרב יובל הכהן אשרוב, שהזמר נמצא בקשר קרוב איתו, ועל פי מקורביו אדם התרגש ביותר מהמעמד הקדוש, ומהמתנה המיוחדת. 

מעניין לציין כי החיבור עם הרב אשרוב דווקא - איננו מקרי, ומגיע מכיוון לא צפוי ומפתיע - אמו של הזמר, שרון אדם. בראיון שנערך עמה ב'אקטואליק' לפני כשנה סיפרה שרון כי היא פוקדת את שיעוריו של הרב יובל הכהן אשרוב ואף למדה במכללת אלימה את שיטת 'עין הבדולח', שהוא עומד בראשה. 

שרון, שמתחזקת אף היא ברוחניותה מזה כשנה וחצי, סיפרה על הקשר שלה ליהדות ואמרה כך: "אני נוסעת כבר שנים להילולת רבי שמעון בר יוחאי ביום ההילולה עצמו וגם בימים הכי קשים, כשההר היה סגור, חיכינו שעות באוטובוסים עם כל החברות, והגענו בבוקר ברוך השם עד לקבר עצמו. לא מוותרות לעצמנו, והעיקר להגיע לציון. לפני חצי שנה נתתי לעצמי מתנה ליומולדת שלי - מסע לאומן, עם נועה ירון-דיין. 4 ימים מאוד חזקים של תפילות, תהילים, התיקון הכללי, סיפורים, הפרשת חלה - למדתי המון והתחברתי ממש. הרגשתי יותר מכל דבר שהנשמה שלי קוראת לי ללכת להתפלל ולהתחזק". 

מי יכול לכתוב ספר תורה, מהי חשיבות כתיבת ספר התורה ואיך אפשר להדר במצווה זו? הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם, וודאי לא תרצו לפספס:

בדברים לא, פסוק יט כתוב 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת' ומסבירים המפרשים כי הכוונה היא לספר התורה, שיש מצוות עשה מן התורה שכל יהודי יעסוק במצווה חשובה זו ויכתוב לעצמו ספר תורה - גם אם קיבל את ספר התורה בירושה מאבותיו (סנהדרין). 

מהן הזכויות של מי שמקיים את המצווה הזו?

במנחות ל כתוב כי "כל המקיים מצווה זו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל התורה מהר סיני", וטוב יעשה אם יכתוב במו ידיו את האותיות על הקלף, ואם אינו יודע לכתוב - ישכור סופר סת"ם שיכתוב עבורו ויעלה לו כאילו קיים בעצמו את המצווה. הטעם לקיום המצווה באופן הזה דייקא הוא שבצורה כזו "ממשיכים את התורה" כפי שהועברה ממשה רבנו בהר סיני, וכן כדי להגדיל כבוד התורה בעולם. 

ככל שיהיו יותר אנשים שיכתבו ספר תורה, כך יותר אנשים יכירו את דבר השם וישתדלו בקיום המצוות - אך למעלה מכך זוכה האדם בעצמו לזכויות גדולות, כאשר הוא לומד ומתפלל בספר תורה אחד לכל ימי חייו, כפי שמובא בספר החינוך. 

מדוע בכל זאת אנו רואים שלא כל אדם עוסק בכתיבת סת"ם? כי למרות הרצון לקיים את המצווה החשובה למקטן ועד גדול, לא כל אדם יכול לכתוב בעצמו את ספרי התורה, שכן הדבר לוקח זמן ללמוד את חוקי כתיבת הסת"ם ולעבוד על פיהם. ולכן כותב הרא"ש ומפרש כי רק מי שידו משגת, עליו נאמר שזוהי מצוות עשה עבורו. לעומת זאת, מי שאין ידו משגת והדבר יעלה לו בביטול תורה ויפגע בפרנסתו - הוא פטור מהמצווה. 

מכאן גם ניתן להבין מדוע כתיבת ספר תורה נעה בין 20-30 אלף דולר ברוב המקרים, כאשר מדובר בכתיבה מהוקצעת של סופר סת"ם מקצועי.     

תגיות:מתנהעומר אדםמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה