חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם פומפאו: "הברית בין ישראל וארצות הברית – יציבה ועוצמתית"

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגיע לישראל לאחר פגישתו באנקרה עם נשיא טורקיה, ונועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני הפגישה קרא פומפאו למועצת הביטחון לחדש את אמברגו הנשק על איראן

נתניהו, פומפאו והשגריר דיוויד פרידמן בסוכת ראש הממשלה בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, פומפאו והשגריר דיוויד פרידמן בסוכת ראש הממשלה בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שישי) עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו. הפגישה התקיימה על רקע המבצע הצבאי בו פתחה טורקיה נגד הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה, לאחר הודעתו של הממשל האמריקני על נסיגתו מהאזור.

בפגישה, שהתקיימה במעון ראש הממשלה בירושלים, השתתפו גם שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ים ג'פרי, השגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי לראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט.

בתום הפגישה הודה נתניהו לפומפאו ולנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על תמיכתם בישראל: "קיימנו דיונים חשובים על חיזוק הברית בינינו, האזור והאתגרים השונים עמם אנו מתמודדים. המזרח התיכון הוא זירה של בעיות וזעזועים, אבל אם ישנו דבר אחד שבולט מעל הכל – זה היציבות והעוצמה של הברית בין ישראל לארצות הברית. דיברנו על המשך חיזוק הברית הזאת, ואני רוצה להודות לך על תמיכתך העקבית".

פומפאו כתב לאחר מכן בטוויטר כי פגישתו עם נתניהו הייתה "פרודוקטיבית", וכי היא עסקה "במאמצים להתמודד עם ההשפעה הממארת של המשטר האיראני, וכן בהתפתחויות באזור ובנושאים אחרים הקשורים לביטחונה של ישראל".

קודם פגישתו עם ראש הממשלה, קרא פומפאו לאו"ם לחדש את אמברגו הנשק על איראן, האמור לפוג בעוד שנה: "מדינות כמו רוסיה וסין יוכלו למכור לאיראן נשק מתוחכם. המשטר האיראני יהיה חופשי למכור נשק לכל אחד. זה יתניע מרוץ חימוש חדש במזרח התיכון", כתב בטוויטר. "אם אתם מודאגים מההתנהגות של איראן כעת, תדמיינו לעצמכם מה איראן תעשה עם טילים מתקדמים, רחפנים, טנקים ומטוסים. מועצת הביטחון של האו"ם חייבת לחדש את האמברגו".

מזכיר המדינה האמריקני הגיע הלילה לישראל, לאחר שנפגש באנקרה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, יחד עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס. במסיבת עיתונאים שקיים בתום הפגישה, כשלצדו פומפאו, הודיע פנס כי הגיע להסכמה עם ארדואן על הקפאת המבצע הצבאי הטורקי למשך 120 שעות, וזאת על מנת לאפשר למיליציות הכורדיות לסגת אל מחוץ ל"אזור הבטוח" – רצועה ברוחב של כ- 30 קילומטרים בתוך שטח סוריה, שטורקיה דורשת לכונן לאורך גבולה. טראמפ הגיב על תוצאות הפגישה באנקרה וכתב בטוויטר: "חדשות נהדרות מטורקיה. תודה לך, ארדואן. חייהם של מיליונים יינצלו". הוא הוסיף כי "העסקה הזו לא יכלה להיות מושגת לפני שלושה ימים. הייתה צריכה להיות אהבה 'קשוחה' כדי לעשות זאת. נהדר לכולם, גאה בכולם".

תגיות:מייק פומפאואיראןטורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה