חדשות בארץ

יהדות התורה ערערה על תוצאות הבחירות: מגיע לנו מנדט נוסף

בערעור שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים, טוענת יהדות התורה כי בתוצאות הבחירות לכנסת נפלו שיבושים, שתיקונם יקנה לה מנדט שמיני על חשבונו של הליכוד

פינדרוס (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)פינדרוס (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

סיעת יהדות התורה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על תוצאות הבחירות לכנסת ה- 22.

לטענת הסיעה, על פי הבדיקות שנערכו על ידה, נפלו שיבושים בתוצאתן הרשמית של הבחירות, כפי שפורסמה על ידי ועדת הבחירות המרכזית. לדבריה, תיקון השיבושים יקנה לה מנדט שמיני – במקום 7 המנדטים שברשותה כיום – על חשבון הליכוד, שיירד במנדט ל- 31 מנדטים.

"שני סוגים של שיבושים התגלו בתוצאת הבחירות", נאמר בהודעה שפרסמה יהדות התורה. "השיבוש האחד קשור בכך שלא נפסלו קלפיות בירכא ובפוריידיס שבהן בוצעו זיופים. השיבוש האחר קשור בטעויות אנוש שאירעו בקלפיות השונות ברחבי הארץ בהעתקת גיליונות הספירה והתוצאות במאות קולות".

בשורה התחתונה, טוענת יהדות התורה כי יש להוסיף למאזנה 44 קולות, להוסיף 52 קולות לש"ס, לגרוע 41 קולות מסיעת ימינה, ולהפחית 625 קולות לליכוד: "תיקון של כל אחד מהשיבושים המתוארים די בו כדי להביא לשינוי תוצאת הבחירות".

אם יתקבל ערעורה של יהדות התורה, חבר הכנסת לשעבר, יצחק פינדרוס, יחזור לכנסת במקומה של חברת הליכוד, קטי שטרית.

כזכור, לאחר פרסומן של תוצאות הבחירות הרשמיות התברר כי יהדות התורה איבדה את המנדט ה- 8 לטובת הליכוד. מהמפלגה נמסר, בעקבות זאת, כי על פי הנתונים שברשותה היא סבורה שהמנדט מגיע לה: "ההחלטה (על העברת המנדט לליכוד) שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים כדי לקבוע את תוצאות הבחירות, מביאה אותנו לשקול את הגשת הערעור".

לאחר הבחירות הקודמות, שהתקיימו בחודש אפריל, חגגו ביהדות התורה את ההישג המשמעותי של 8 מנדטים, שהכניס את פינדרוס לכנסת. אלא שנציג מחוז ירושלים ברשימת הליכוד, עמית הלוי, שהוצב במקום ה- 36 ברשימת מפלגתו לכנסת, הגיש לבית המשפט המחוזי ערעור על תוצאות הבחירות בטענה כי הוא זה שצריך להיכנס לכנסת במקומו של פינדרוס.

תגיות:יהדות התורהבחירות 2019יצחק פינדרוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה