חדשות בארץ

"מעריכים את תמיכת ארה"ב – אך ישראל תגן על עצמה מול כל איום"

על רקע נטישתה של ארצות הברית את בעלי בריתה הקרובים בצפון סוריה שסייעו לה במאבק מול דאעש, ראש הממשלה מבהיר כי ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום. נתניהו: "נעמוד מול אויבנו כמו שעמדנו לבד במלחמת יום הכיפורים, שרק לקראת סופה הגיעו הכוחות האמריקניים לעזור"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (חמישי) להתפתחויות באזור, זאת בצל הנסיגה האמריקנית מצפון סוריה והמבצע הצבאי שפתחה טורקיה נגד הכוחות הכורדים, שהגבירו את החשש הכבד בישראל מפני משמעות המהלך שנקטה וושינגטון מול הכורדים, שהיו עד לא מכבר בעלי בריתה הגדולים. "אנחנו מעריכים את תמיכתה של ארצות הברית שהתגברה בשנים האחרונות, הלחץ הכלכלי שהיא מפעילה על איראן משפיע. עם זאת, ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום", הדגיש נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל.

"איראן מאיימת למחוק אותנו מהמפה ואומרת זאת במפורש: 'ישראל תיעלם'. פעם אחר פעם היא מאיימת עלינו ואנחנו צריכים לעמוד אל מול הסכנה. נעמוד מולם כמו שעמדנו לבד במלחמת יום הכיפורים, שרק לקראת סופה הגיעו הכוחות האמריקניים לעזור", הוסיף ראש הממשלה. "יש ברשותנו עוצמה מוחצת של נשק ורוח כדי להדוף כל איום איראני. זאת הרוח הכבירה שהנחיל לנו דור מלחמת יום הכיפורים".

בהתייחס לתמורות שחלו במזרח התיכון אמר נתניהו: "ב-46 השנים שעברו המציאות במזרח התיכון השתנתה. חתמנו הסכם שלום עם מצרים וירדן שהכירו בנו. אנו מחזקים קשרים עם מדינות וגורמים מוסלמים אחרים שהפנו עורף למלחמה איתנו. יצרנו יחסים טובים עם ארצות הברית ויחסי ידידות עם רוסיה. אבל כל השינויים החיוביים אינם מבטלים את הצורך במוכנות מתמדת".

"מוקד התוקפנות הנוכחי הוא המשטר האיראני בטהרן", המשיך, "איראן חותרת להדק את אחיזתה בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן וברצועת עזה. היא מתחמשת בלא הרף, היא מציידת את גרורותיה בנשק, תוקפת את נתיבי השיט הבינלאומיים, היא הפילה כטב"ם אמריקני גדול, ותקפה את שדות הנפט בסעודיה בהתקפה חסרת תקדים", הוסיף ראש הממשלה.

עם זאת, בשבוע שעבר יצא הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, במסר הרגעה לפיו צה"ל ערוך למלחמה ולטיפול בכל האתגרים המאיימים על ישראל. "הקיץ האחרון היה עמוס אירועים ביטחוניים, מעל השטח ומתחתיו, בזירות קרובות ורחוקות. אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי, ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות, המובילות לתקיפה וסיכול של איומים, לצד שמירה על איזונים", הבהיר כוכבי במהלך טקס התייחדות לזכר חללי חטיבת הצנחנים.

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל, ואם תתרחש, נגיב בעוצמה. אנו יודעים שעלינו להיות מוכנים ורלוונטיים לאתגרי ההווה והעתיד, בהיקף הכוחות, בסוג היחידות ובשיטות הלחימה. אתגרים ביטחוניים, ניצבו בפני מדינת ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום. יכולנו להם בעבר, ואנו יכולים להם גם היום".

תגיות:איראןארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה