חדשות בעולם

גרמניה: שני הרוגים בפיגוע ירי סמוך לבית כנסת

אחד הטרוריסטים תיעד בשידור חי את הפיגוע, שבוצע בסמוך לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, גינתה את הפיגוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת"

יהודים בגרמניה, תמונת אילוסטרציה (צילום: איגוד הרבנים בגרמניה)יהודים בגרמניה, תמונת אילוסטרציה (צילום: איגוד הרבנים בגרמניה)
אא

שני בני אדם נרצחו ושניים נפצעו באורח קשה בפיגוע ירי, שהתרחש במהלך יום הכיפורים סמוך לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח בגרמניה. את הפיגוע ביצעו שלושה טרוריסטים המשתייכים לימין הקיצוני במדינה. בשלב זה עדיין לא ברור האם הקורבנות הם יהודים.

חוליית הטרוריסטים ניסתה לפרוץ לבית הכנסת, בו שהו עשרות מתפללים, אך אנשי האבטחה הצליחו למנוע את כניסתם. שניים מהטרוריסטים הצליחו לברוח מהזירה ברכב גנוב. השלישי, שנלכד על ידי שוטרים, צילם את המתקפה באמצעות מצלמה שהייתה על קסדה אותה חבש, ושידר את התמונות בשידור חי. הוא תיעד את עצמו יורה לעבר דלת בית הכנסת ולעבר דוכן למזון מהיר, ומשליך רימונים לעבר בית העלמין היהודי בעיר. לאורך התיעוד הוא נשמע מוציא מפיו גידופים אנטישמיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצאת יום הכיפורים: "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת. ‏בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

שר החוץ ישראל כץ הביע זעזוע מפיגוע הירי שהתרחש בעיצומן של תפילות יום הכיפורים, ואמר כי הוא מזכיר תקופות אפילות בהיסטוריה היהודית: "אני פונה לממשלת גרמניה להגביר את המאבק באנטישמיות, לעשות הכל כדי למנוע תופעות מסוג זה ולמצות את הדין עם מבצעי הפשע".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בטוויטר: "אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו. אני קורא להנהגה בגרמניה ובעולם החופשי כולו למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, כתב כי מדובר ב"פיגוע טרור מזעזע על אדמת גרמניה ביום הקדוש ביותר לעם היהודי. העולם כולו רואה ושומע, ועליו להבין שאין פשרות במאבק בשנאת היהודים ובאנטישמיות. אנו משתתפים באבל משפחות הנרצחים, מאחלים החלמה לפצועים ומחזקים את ידי המתפללים וחברי הקהילה השרויים באבל כבד. אנו נסייע לכל הגורמים, לרבות ממשלת גרמניה, בסיוע וחיזוק הקהילה היהודית ועמידתה מול גל האנטישמיות הנורא הזה".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, גינתה את פיגוע הירי והביעה את הזדהותה עם הקהילה היהודית. שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, אמר כי "הירי בבית הכנסת ביום כיפור פוגע בליבנו. על כולנו להיאבק באנטישמיות במדינתנו. מחשבותיי עם ההרוגים והפצועים, קרובי משפחותיהם והמשטרה בשעות קשות אלה".

תגיות:בית כנסתגרמניהפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה