חדשות בארץ

פיגוע ירי ליד בית כנסת בגרמניה, טורקיה פתחה במבצע צבאי בסוריה

צוותי מד"א הוזנקו לטפל ב- 2,491 אירועים במהלך צום יום הכיפורים, החלו ההכנות לחג הסוכות, ובימים הקרובים מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. כל מה שחשוב לדעת

אא

שני בני אדם נרצחו ושניים נפצעו באורח קשה בפיגוע ירי שהתרחש במהלך יום הכיפורים סמוך לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח בגרמניה. את הפיגוע ביצעו שלושה טרוריסטים המשתייכים, ככל הנראה, לימין הקיצוני במדינה. חוליית הטרוריסטים ניסתה לפרוץ לבית הכנסת, אך אנשי האבטחה הצליחו למנוע את כניסתם. שניים מהטרוריסטים הצליחו לברוח מהזירה ברכב גנוב. השלישי, שנלכד על ידי שוטרים, צילם את המתקפה ושידר אותה ברשת. הוא תיעד את עצמו יורה לעבר דלת בית הכנסת ולעבר דוכן למזון מהיר, ומשליך רימונים לעבר בית העלמין היהודי בעיר. לאורך התיעוד הוא נשמע מוציא מפיו גידופים אנטישמיים.

‏ראש הממשלה בנימין נתניהואמר בצאת יום הכיפורים: "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת. ‏בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

רבבות מתפללים הגיעו לבתי הכנסת ברחבי הארץ והשתתפו בתפילות יום הכיפורים. עם צאת היום הקדוש, החלו רבים בהכנות לקראת חג הסוכות, שיתחיל ביום ראשון בערב.

במהלך יום הכיפורים, צוותי מגן דוד אדום הוזנקו לטפל ב- 2,491 אירועים ברחבי הארץ. 1,852 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים, מהם 268 שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום. 140 יולדות פונו לבתי חולים, 3 מתוכן יולדו על ידי צוותי מד"א.

טורקיה החלה במבצע צבאי באזור הכורדי בצפון-מזרח סוריה. על פי הדיווחים של "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" (SDF), המונהגים על ידי מיליציית ה- YPG הכורדית, מטוסי קרב טורקיים הפציצו שטחים אזרחיים, הקרובים לגבול עם טורקיה. עוד דווח כי טורקיה ממשיכה בריכוז כוחות יבשתיים באזור הגבול. המבצע הצבאי של טורקיה נועד ליצור "אזור בטוח" בשטחים הסמוכים לגבולה, לדחוק ממנו את המיליציות הכורדיות ולהחזיר אליו כ- 2 מיליון פליטים סורים מתוך 3.6 מיליון הפליטים שהיגרו לטורקיה במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. המבצע יצא לדרך לאחר שארצות הברית הודיעה בתחילת השבוע על פינוי כוחותיה מהאזור, ובכך נתנה למעשה "אור ירוק" לטורקים לפעול בתוך שטח סוריה.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר הלילה יהיה בהיר עד מעונן חלקית.

מחר (חמישי) יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

ביום שישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, בעננות בגובה רב. בהרים ובפנים הארץ תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. בשבת מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

תגיות:סוריהגרמניהפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה