חדשות בארץ

שוב סערה סביב התפילין: מה קרה בבית הספר בהרצליה, ימים ספורים לפני כיפור?

הורה מחטיבת הביניים 'סמדר' בהרצליה, הגיש השבוע תלונה במשטרה לאחר שלדבריו הותקף על ידי שליח חב"ד שהניח תפילין לתלמידים בשטח בית הספר. תגובת הרב האחראי על פעילות חב"ד באזור: "התוקף איננו פעיל של חב"ד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הורה מחטיבת הביניים 'סמדר' בהרצליה, הגיש השבוע תלונה במשטרה לאחר שלדבריו הותקף על ידי שליח חב"ד שהניח תפילין לתלמידים בשטח בית הספר. 

על פי הדיווח באתר 'צומת השרון - הרצליה', הסערה החלה כאשר ההורה ביקש מהשליח ומאדם נוסף שחבר אליו - להתפנות מהמקום. "היום כשבאתי לאסוף את ילדיי מחטיבת הביניים 'סמדר', הייתה לי חוויה לא נעימה מול פעילי דת פאנטיים שהגיעו וניסו לשדל את ילדים שיצאו מהחטיבה - להניח תפילין", כתב בפוסט שפורסם בפייסבוק. "יצאתי מהרכב וביקשתי מהם שיפסיקו וילכו כי זה אינו מקום מתאים סמוך לבית הספר. היה בחור שנראה כבן 16-17 לבוש בחליפה של חב"ד, עם סיכה של חב"ד ותיק שקוף עם ערכת תפילין שנעמד ליד כלי המחזור ולפני תחנת האוטובוס, וניסה לשכנע ילדים להניח תפילין. לידו בצד עמד גבר נוסף גבוה במצחייה, וכאשר ביקשתי מהבחור הצעיר להפסיק ולזוז - הופיע הלה, התחיל לקלל ולדחוף אותי פיזית בגוף, ודחיפת ידיים לפנים".

לדברי ההורה, בשלב זה הצטרף אליו אב נוסף שביקש מהבחורים להתפנות מהמקום, והזמין משטרה למקום "כי היה נוכח לתקיפה, וביקש ממי להישאר כדי למסור עדות. הבחור נכנס לאטרף ושוב ניגש אליי ודחף אותי פיזית עם הראש שלו תוך שהוא צועק 'אני ארביץ לך, תעוף מפה, מה תעשה לי' ועוד קללות. לאחר מכן ירק לעברי מספר פעמים תוך כדי הליכה מאיימת כלפיי ואז פנה לאב השני ועשה את אותו הדבר".

בנקודה זו תיאר ההורה כיצד הבחור הדתי עט על ההורה השני ומכה אותו, וכשהוא עצמו ניגש וביקש להפסיק את המריבה ולהפריד ביניהם - הבחור 'התעשת' ועזב את ההורה 'המבוהל' שהגיע לשומר שהכניסו פנימה, וסגר את השער. "המשטרה כמובן לא הגיעה, ומאחר ולא הייתה לנו תמונה של התוקף לא נשארתי לחכות למשטרה. איני יודע מה של ההורה שהותקף. האם עד אותו הרגע אף אחד ממנהלי בית הספר לא הוזעק על ידי השומר? האם זו תגובה הגיונית של בית ספר וכוחות ההצלה לאירוע מתגלגל סמוך לפתח הכניסה של חטיבת הביניים? הבעיה היא שכולם מכניסים את הראש לאדמה, מפחדים להתערב בנושאי דת.

תגובת הרב אריק שופט, האחראי על פעילות חב"ד במערב העיר: "חסידות חב"ד חרטה על דגלה אהבת ישראל. יעידו על כך כל שליחי חב"ד ברחבי העולם שעזבו את עיר הולדתם ונסעו לקצה העולם בכדי לעזור ליהודי אחר שמעולם לא ראו. אנחנו מגנים כל ביטוי של אלימות מילולית או פיזית. בכל 250 שנות החסידות לא נשמע על הרמת יד או ביטוי אלימות אחר בכדי לקדם את הפצת היהדות אותה אנו עושים בכל רחבי העולם, וגם בהרצליה פיתוח. לגופו של עניין, בני בן 14.5 מאז בר המצווה שלו קיבל על עצמו להניח תפילין בימי שישי למעוניינים בכך. הוא עושה זאת כבר למעלה משנה ליד תחנת האוטובוס ברחוב וינגייט, במרחק סביר מפתח חטיבת הביניים סמדר. השבוע כשהגיע לשם בגפו ניגש אליו הורה וביקש שיזוז מהמקום בו עמד. בטרם בני הספיק להגיב, עובר אורח שראה את המקרה נכנס לדין ודברים עם ההורה שביקש לזוז, ומהר מאוד הדבר התפתח לתגרה - דבר מצער וחמור שאין כמותו. בני, כמו הרבה מהילדים שהיו שם, היו המומים מכל הסיטואציה ונדרש זמן רב להשכיח ולו במעט את המקרה.

"מתוך תחושת שליחות בה אנו פועלים כל הזמן, נפגשתי הבוקר עם ההורה, הצפנו את המקרה תוך הבהרה שאין לחב"ד כל קשר לתוקף ואנו מגנים כל גילוי של אלימות. יישרנו את ההדורים תוך תקווה להרבות אהבה בין אדם לחברו ימים ספורים לפני הגיענו ליום הקדוש - יום הכיפורים", סיכם. 

תגיות:מכותיהדותתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה