חדשות בארץ

שיא ישראלי חדש: 1,547 מנות דם במבצע התרמה

מבצע התרמת דם ייחודי, שנערך בבסיס החטיבה המרחבית שומרון, שבר את שיא התרמות הדם באירוע אחד בישראל. ההישג המשמעותי התאפשר בזכות שיתוף פעולה מלא בין מד"א, חטמ"ר שומרון והמועצה האזורית שומרון. בין תורמי הדם היו עמיחי ושירה איש רן, ששכלו את בנם בפיגוע ירי: "אנחנו מרגישים שזו זכות שאנחנו יכולים להחזיר קצת"

(קרדיט צילום: דוברות מד"א)(קרדיט צילום: דוברות מד"א)
אא

מבצע התרמה גדול, שנערך אתמול (ראשון) בבסיס החטיבה המרחבית שומרון, שבר את שיא התרמות הדם באירוע אחד בישראל. במהלך 12 שעות המבצע, אותו יזם מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה שגיב דהן, נתרמו לא פחות מ- 1,547 מנות דם המיועדות להצלת חיים. בכך נשבר השיא הישראלי, שעמד עד כה על 780 מנות דם בהתרמה אחת.

במסגרת המבצע הנרחב, הוצבו יותר מ- 80 עמדות התרמת דם של מד"א ברחבי הבסיס. העמדות אוישו על ידי למעלה מ- 100 מתרימי דם מקצועיים ממגן דוד אדום, ביניהם חיילים מתרימים מגדוד המילואים של יחידת שירותי הדם של מד"א.

ההישג המשמעותי התאפשר בזכות שיתוף הפעולה המלא בין מד"א, חטמ"ר שומרון, המועצה האזורית שומרון והעומד בראשה, יוסי דגן. המועצה דאגה לפרסם את אירוע ההתרמה בקרב תושביה, והעמידה לרשות תורמי הדם אוטובוסים שהסיעו אותם ללא תשלום אל הבסיס.

בין המתנדבים שתרמו מדמם היו מאות חיילי צה"ל, אזרחים רבים תושבי השומרון, תלמידי תיכון ותלמידי ישיבות מאיתמר, ברכה, אלון מורה ועוד. רבני השומרון, בהם הרב אליקים לבנון, באו לעודד ולהסביר על חשיבות תרומות הדם.

כאמור, את המבצע יזם מח"ט שומרון, וזאת לאחר שאשתו נזקקה ל- 7 מנות דם במהלך לידת בתם. "היוזמה הזאת נולדה מתוך רגע של אי נוחות", אמר דהן. "אי הנוחות הזאת הזכירה לי את הכוח שלכל אחד מאיתנו יש להציל חיים, מעבר לעשייה השוטפת שלנו ביום יום. אני נרגש מאוד ומעריך את ההירתמות של מגן דוד אדום, מועצה אזורית שומרון ותושבי השומרון, שרק בזכות עזרתם יכולנו לעמוד במטרה ששמנו לעצמנו, ואף לעקוף אותה".

בקרב התורמים הרבים שנהרו אל הבסיס היו בני הזוג עמיחי ושירה איש רן, ששכלו בשנה שעברה את בנם עמיעד ישראל הי"ד בפיגוע ירי בכניסה ליישוב עפרה. עמיחי ציין כי תרומות דם הצילו את חייה של אשתו, שנפצעה בפיגוע: "אנחנו מרגישים שזו זכות שאנחנו יכולים להחזיר קצת".

מנהל מחלקת התרמות דם ארצי בשירותי הדם של מד"א, ליאור אלטמן, הודה לכל מי שהגיע והתנדב לתרום דם: "שיתוף הפעולה בין חטמ"ר שומרון, המועצה האזורית שומרון ומגן דוד אדום מחמם את הלב, ונועד להעלות את המודעות לתרומות דם. אני שמח שהצלחנו להגיע ליעד ולשבור את השיא. אני מודה למתרימי הדם של מד"א, שעמלו במשך 12 שעות והתרימו יותר מ- 1500 מנות דם, אשר הגיעו כבר בשעות הלילה למעבדות שירותי הדם של מד"א, עברו תהליכי הכנה לשימוש והופרדו למרכיבי דם, כך שכל מנה תוכל לסייע להצלת חיים של שלושה פצועים וחולים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, שיגר תודה מיוחדת למח"ט שומרון על היוזמה המבורכת וההירתמות לביצועה: "חשיבותו של ההישג רבה, שכן 1547 מנות דם מסייעות להצלת חייהם של 4,641 בני אדם. בייחוד בימי החגים, כאשר קיים מחסור עונתי בדם במדינת ישראל, מבצע התרמה כזה הוא משמעותי מאוד. אני מודה לכל מי שהגיע, תרם דם, וסייע להצלת חיים, ולראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על ההתגייסות להביא מאות רבות של מתנדבים, שהגיעו לתרום דם. אני מזמין את עם ישראל, גם בימי חול המועדסוכות ובמהלך כל השנה, להמשיך ולהגיע לתרום דם".

תגיות:תרומת דםמד"אשומרוןחטמ"ר שומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה