חדשות בארץ

כץ חשף: הרמטכ"ל כוכבי יזם את הפרסום על סיכול פיגוע הרחפנים האיראני

שר החוץ ישראל כץ חשף דברים שאמר הרמטכ"ל אביב כוכבי בישיבת הקבינט, לפיהם הוא שיזם את הסרת העמימות מעל סיכול פיגוע הרחפנים האיראני בחודש אוגוסט. דובר צה"ל: "צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט"

כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כץ חשף הבוקר (שני) כי הסרת העמימות מעל סיכול פיגוע הרחפנים האיראני בחודש אוגוסט הייתה ביוזמתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי.

"זוכרים את הוויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה״ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה? ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב?" – כתב כץ בחשבון הטוויטר שלו – "טוב, אז הבחירות הסתיימו ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד משמעית, שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין".

בתגובה לדבריו של כץ, האשים אותו מספר 2 ברשימת כחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, בהדלפה מישיבת הקבינט ובהעברת האחריות לרמטכ"ל. "שנינו יודעים שהסרת העמימות לא הייתה על מתקפת הרחפנים, אלא הרבה קודם", הוסיף לפיד. דובר צה"ל, הדי זילברמן, הגיב אף הוא וכתב בטוויטר: "ביחס לפניות כתבים הבוקר: צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט".

מוקדם יותר, בראיון לאריה גולן בכאן ב', התייחס כץ לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה אתמול, ושעל פי פרסומים שונים עסקה באיום האיראני על ישראל. הוא אמר כי המתקפה האיראנית על מתקני הנפט בסעודיה בוצעה בהוראה ישירה של עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן: "ישראל היא כמובן לא סעודיה. יש לנו אמצעי הגנה והתקפה, ויכולות מודיעיניות ומבצעיות אחרות – אבל בהחלט צריך להיערך".

על פי הדיווח בכאן חדשות, בישיבת הקבינט הוצגה האפשרות לפיה איראן תשגר משטח עיראק טילי שיוט לעבר ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה בישיבה את סוגיית קידומו של פרויקט הגנה אווירית, שנועד להתמודד עם איום זה. עלותו של הפרויקט מוערכת במיליארדי שקלים.

כזכור, בישיבת הפתיחה של הכנסת ה- 22, שהתקיימה ביום חמישי האחרון, אמר נתניהו כי ישראל עומדת בפני "אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים". הוא הכחיש כי מדובר בספין או בגחמה, כהגדרתו: "זה לא 'נתניהו מנסה להפחיד אותנו'. מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השיט הבינלאומי, היא תוקפת את חצי האי הערבי, היא תוקפת בכל מקום. היא שולחת שליחי טרור לכל מקום, והיא גם תוקפת ישירות כלי טיס של ארצות הברית, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה".

"המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם. היא מחייבת אותנו להתחמש, מחייבת אותנו להמציא בידינו, בידי הלוחמים שלנו והחיילים שלנו, כלי הגנה וכלי התקפה בהיקף, בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו", הוסיף נתניהו. הוא קישר בין האתגר הביטחוני לבין הצורך הדחוף בהקמת ממשלת אחדות: "נצטרך עכשיו להוסיף הרבה מאוד משאבים לצורכי הביטחון שלנו – מיליארדים רבים, ומיד. ואחר כך מיליארדים רבים כל שנה. כי המציאות השתנתה, והדבר הזה מחייב החלטות מאוד קשות, כי אין דרך להוסיף ולהוסיף, מבלי לקחת מאיזה שהוא מקום. ההחלטה לקחת היא החלטה קשה מאין כמוה, החלטה פוליטית קשה מאין כמוה, החלטה ברמה הלאומית הגבוהה ביותר, והדבר הזה מחייב כתפיים רחבות של הממשלה, גם כדי לעמוד מול האתגרים הביטחוניים והצבאיים שתיארתי, והם לא יהיו קלים, וצריך להכין את הציבור לקראת הבאות. ואת זה עושים כשכולם יודעים, כשכולם או רובם אחראים – רובנו אחראים".

תגיות:איראןישראל כץאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה