חדשות בארץ

תם יומו השלישי של השימוע לנתניהו: בן ארי נעדרה מהדיון

צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו השלים את טיעוניו בתיק 4000 והציג את עמדותיו בנוגע לתיק 2000. היעדרותה של עורכת הדין ליאת בן ארי, הפרקליטה שליוותה את תיקי נתניהו מטעם התביעה, זכתה לביקורת נוקבת בחוגים תקשורתיים ומשפטיים

פרקליטו של נתניהו, עורך הדין יוסי אשכנזי, הבוקר בכניסה למשרד המשפטים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פרקליטו של נתניהו, עורך הדין יוסי אשכנזי, הבוקר בכניסה למשרד המשפטים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יומו השלישי של השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ראשון) לסיומו, לאחר כ- 11 שעות של דיונים. בתחילת הישיבה השלים עורך הדין יוסי אשכנזי את טיעוני צוות ההגנה בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). בהמשך הפתיעו פרקליטיו של נתניהו, כאשר בניגוד למתוכנן ביקשו לשטוח את טיעוניהם בתיק 2000, העוסק בשיחות שהתנהלו בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס. יומו הרביעי של השימוע, שייערך מחר, יוקדש לתיק 1000, המכונה "פרשת המתנות".

בצאתו מבניין משרד המשפטים בירושלים, אמר עורך הדין עמית חדד: "אנחנו סיימנו היום את הטענות בתיק 4000. אני חושב שהטענות מאוד משכנעות. עברנו אחר כך להציג את הטיעון בתיק 2000. אנחנו חושבים שהטענות טובות, ובסופו של יום צריכים לסגור את התיקים האלו, ואנחנו מאמינים שכך יהיה".

מחוץ לחדר הישיבות בו נערך השימוע, התאפיין יום הדיונים השלישי בסערה, שפרצה לאחר שהתברר כי פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) והמשנה לפרקליט המדינה, עורכת הדין ליאת בן ארי – הפרקליטה שליוותה את תיקי נתניהו, ומי שתשמש כתובעת במידה ויוחלט להגיש נגדו כתב אישום – לא נכחה בישיבה, בשל יציאתה לחופשה משפחתית מתוכננת בחוץ לארץ.

במהלך הדיונים בפרקליטות לקראת הגשת כתב החשדות בתיקי נתניהו, הובילה בן ארי את הקו התקיף נגד ראש הממשלה. היעדרותה גררה ביקורת נוקבת בקרב אנשי תקשורת, שטענו כי מדובר בזלזול בהליך השימוע ופגיעה חמורה בחשיבותו. גורמים משפטיים הצטרפו אף הם לביקורת, בטענה כי מדובר בחוסר מקצועיות ובחוסר רגישות ציבורית מצדה של הפרקליטה.

בתגובה לביקורת על היעדרותה של בן ארי, נמסר ממשרד המשפטים כי "השימוע נערך בפני היועץ המשפטי לממשלה, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק, וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז. ממילא היעדרותה של גב' בן ארי היום ומחר לא תפגע בשימוע".

עוד טענו במשרד המשפטים, כי "השימוע נקבע מלכתחילה לימים רביעי וחמישי, ובן ארי נכחה בימים אלה במלואם. כשבוע בלבד לפני מועד השימוע, ביקשו הסניגורים להוסיף ימים נוספים לשימוע. לפנים משורת הדין הבקשה נענתה, ונוספו יומיים לשימוע (היום ומחר). בן ארי יצאה לנסיעה שתוכננה זמן רב מראש ולא ניתן היה לבטלה, ועל כן היא לא תנכח ביומיים הנוספים".

תגיות:שימוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה