חדשות בארץ

דרעי החליט לקדם את ביטול התושבות של מייסד ה- BDS

שר הפנים אריה דרעי ביקש מרשות האוכלוסין וההגירה להכין עבורו חוות דעת משפטית לביטול תושבות הקבע של עומר ברגותי, ממייסדי תנועת החרם נגד ישראל: "מדובר באיש שפועל לפגוע במדינה ולהוציא את דיבתה רעה"

דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הורה הערב (ראשון) לרשות האוכלוסין וההגירה במשרדו להכין עבורו חוות דעת משפטית לביטול התושבות בישראל של עומר ברגותי, ממייסדי תנועת החרם נגד ישראל, וזאת על רקע הפרת אמונים.

החלטתו של דרעי התקבלה בהמשך להודעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דינה זילבר, שהבהירה לו כי הוא יכול בתוקף סמכותו לשלול את מעמד התושבות של ברגותי. 

ברגותי, שנולד בקטאר למשפחה של מהגרים פלסטינים, גדל במצרים. בשנת 1993 הוא עבר לגור בישראל, בעקבות נישואיו לפלסטינית אזרחית המדינה, וקיבל מעמד של תושבות קבע בארץ. בשנת 2004 הוא היה ממייסדיו של "הקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל" (PACBI) – ארגון חרם פלסטיני, שהינו חלק מתנועת ה- BDS הבינלאומית הקוראת לחרם על ישראל.

במשך שנים דנו הרשויות בישראל בסוגיית שלילת מעמד התושבות של ברגותי, בטענה כי לא ייתכן שייהנה ממעמד זה ומההטבות הכרוכות בו בעודו פועל להטלת חרם על ישראל ומוביל את תנועת החרם בישראל עצמה. אולם הנושא המתין לתיקון החוק, אשר הבהיר את סמכות שר הפנים לביטול תושבות בשל הפרת אמונים. בעקבות התיקון, ביקש כאמור השר דרעי להכין לו חוות דעת משפטית לביטול התושבות.

"אני מתכוון לפעול במהירות כדי לשלול מעומר ברגותי את מעמד התושבות בישראל", אמר דרעי הערב. "מדובר באיש שפועל כדי לפגוע במדינה, להוציא את דיבתה רעה, ולכן אסור לו ליהנות מהזכות להיות תושב ישראל".

תגיות:אריה דרעיBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה