חדשות בארץ

כתב אישום נגד תושב תל שבע: ניסה להצטרף לשורות דאע"ש בסוריה

צעיר מהיישוב הבדואי תל שבע שבדרום הארץ חשוד בתמיכה ובהזדהות עם דאע"ש, בכוונה להצטרף לשורות ארגון הטרור בסוריה ובניסיון לייצר חומר נפץ

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד תושב היישוב הבדואי תל שבע שבדרום הארץ, החשוד כי תמך והביע הזדהות בדאע"ש, ניסה לייצר חומר נפץ והתכוון להצטרף ללחימה בסוריה בשורות ארגון הטרור.

החקירה נגד החשוד – בילאל אבו רקייק, בן 20  – נוהלה על ידי משטרת ישראל, בשיתוף שירות הביטחון הכללי. ב- 8 בספטמבר, עם המעבר לחקירה הגלויה, נעצר החשוד. בחיפוש בביתו אותרו פריטי לבוש רבים המזוהים עם ארגון הטרור, שכללו משקפות, אקדחי כדוריות, אפוד, ברכיות, וכן רחפן אתו – על פי החשד – התאמן בהטלת "חומרי נפץ" על יעדים מדומים.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בידי חוקרי היחידה המרכזית במרחב הנגב. בשבוע שעבר הוגשה לבית המשפט הצהרה על כוונת התביעה להגיש נגדו כתב אישום.

על פי כתב האישום, הנאשם תמך באידיאולוגיה של דאע"ש, ומשום כך החליט לנסוע לסוריה ולהצטרף לארגון. במטרה להזדהות עם דאע"ש, הוא נהג לשמוע שירים המשבחים את ארגון הטרור, לקרוא פוסטים וחדשות אודות הארגון, בין היתר בכל הנוגע למלחמה שניהל בסוריה, סומליה ועיראק, ובכל הנוגע לפיגועים שבוצעו על ידו במדינות אלו.

בנוסף, הנאשם רכש באמצעות האינטרנט מדי צבא הדומים לאלה של פעילי דאע"ש. הוא לבש באופן יום יומי את המדים ואת הכפפות, התהלך מחוץ לביתו במדים אלו, נכנס למסגד כשהוא לבוש עמם, ואף הצטלם עם המדים ופרסם את התמונות בפייסבוק.

לצורך הוצאת תוכניתו אל הפועל, איתר הנאשם אתר אינטרנט המפרט את תנאי ההצטרפות לדאע"ש, אשר כללו בין היתר הוצאת דרכון לשם יציאה מישראל. במטרה לממן את נסיעתו לסוריה, הוא תכנן בין היתר ליצור חומר נפץ ולמכור אותו לאחרים. לצורך מימוש החלטתו, נכנס הנאשם לאתרים שונים באינטרנט, חיפש מידע אודות ייצור פצצות וחומרי נפץ, צפה בסרטונים המתארים את הליך הייצור של חומרי נפץ, ובהמשך רכש בקבוק מי חמצן, חומצת מלח ונייר כסף וניסה לייצר בביתו חומר נפץ.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון לחברות בארגון טרור, ניסיון למתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור וניסיון לעבירות נשק. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את אבו רקייק עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול בסיוע  לחשיפת חשודים הפועלים עבור ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית', ויחד עם הרשויות המוסמכות תנקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע כל פעילות הפוגעת בביטחון המדינה, לרבות הפצת משנתו של ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' בישראל".

(קרדיט תמונות: דוברות המשטרה)

תגיות:דאע"שכתב אישוםתל שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה