חדשות בארץ

החל היום השלישי של השימוע לנתניהו: "לא יהיה מנוס מסגירת התיקים"

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיכו לשטוח את טיעוניהם בתיק 4000 ויעברו בהמשך היום לדון בתיק 1000. יומו הרביעי של השימוע, שיתקיים מחר, יוקדש לתיק 2000. עורך הדין עמית חדד הביע אופטימיות רבה בנוגע לתוצאות השימוע: "כשאנחנו נסיים את הטיעונים, אני חושב שלא יהיה מנוס מסגירת התיקים"

עורך הדין עמית חדד (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)עורך הדין עמית חדד (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

במשרד המשפטים בירושלים החל הבוקר (ראשון) יומו השלישי של השימוע בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שני ימי השימוע הראשונים בשבוע שעבר, שהוקדשו לתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), ישלימו פרקליטיו של נתניהו בתחילת הישיבה את טיעוניהם בתיק זה. המשך הדיון יוקדש לתיק 1000.

ביום חמישי האחרון, בתום יומו השני של השימוע, אמר פרקליטו של נתניהו, עורך הדין יוסי אשכנזי: "במעט הקול שנשאר לי אחרי 11 שעות טיעון, אני יכול לומר שהיה יום מאוד יעיל, מאוד אינטנסיבי. טענו ארוכות בעניין פרשת 4000, היו לנו דיונים מאוד ערים עם היועץ המשפטי לממשלה ועם הצוות שלו. אני חושב שהשימוע הזה הוא בדיוק מה שצריך להיות שימוע – הוא אפקטיבי ומשיג את המטרות שלו".

אשכנזי הוסיף כי "ההתמקדות היום הייתה בנושא עדי המדינה חפץ ופילבר ובנושא הסיקור". ההשלמות לטיעונים בתיק זה יעסקו בסוגיות הפרת האמונים וניגוד העניינים.

צוות ההגנה של נתניהו המשיך גם הבוקר לשדר אופטימיות. עורך הדין עמית חדד, שיטען את טיעוני צוות ההגנה בתיקי 1000 ו- 2000, אמר עם הגיעו למשרד המשפטים: "אנחנו נשלים היום את הדיון בתיק 4000 ונעבור לתיקים האחרים. כשאנחנו נסיים את הטיעונים, אני חושב שלא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנו מאמינים שכך יהיה, ואנו מצפים שכך יהיה".

בתיק 1000, המכונה "פרשת המתנות", כתב החשדות נגד נתניהו מאשים אותו במרמה ובהפרת אמונים בכפוף לשימוע. ראש הממשלה מואשם כי סייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן בקידום ענייניו, ובתמורה העניק מילצ'ן לנתניהו ורעייתו במשך שנים מתנות בהיקפים שהסתכמו במאות אלפי שקלים. עורכי דינו של נתניהו צפויים לטעון במהלך השימוע, כי בני הזוג נתניהו קיבלו את המתנות בשל החברות העמוקה שלהם עם מילצ'ן, וכי על פי חוק מותר היה לנתניהו לקבל מתנות מחברים. עוד יטענו הפרקליטים, כי סכומי המתנות בהם נקב כתב החשדות גבוהים בהרבה ממה שניתן בפועל לנתניהו. בנוסף, תועלה הטענה כי נתניהו כלל לא פעל לטובתו של מילצ'ן.

יומו הרביעי של השימוע, שייערך מחר, יוקדש לתיק 2000, העוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס. גם בתיק זה מואשם נתניהו בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

תגיות:תיק 1000תיק 4000שימוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה