חדשות בארץ

נתניהו: "העם רוצה ממשלת אחדות". גנץ: "רק אם תפנה את הכיסא"

ראש הממשלה הדהד את קריאתו לגנץ לחבור אליו לממשלת אחדות, ואיחל "אריכות ימים" לכנסת החדשה. גנץ משיב אש: "נתניהו החסיר את הדבר היחידי שחסר בין אחדות אפשרית לבין המציאות – וזה הוא עצמו". הערב ייפגש נתניהו עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ וידונו באפשרות לכנס את מרכז המפלגה כדי לקבוע מועד לפריימריז. הערכות הן כי כינוס המפלגה ייערך ביום חמישי הבא

נתניהו בנאומו היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו בנאומו היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בטקס השבעת הכנסת ה-22, במהלכו שב וקרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ לחבור אליו לממשלת אחדות. "הדבר הראשון שאני מאחל לכנסת החדשה היא אריכות ימים", הכריז נתניהו.

"אני יכול להגיד שממשלה חזקה, כנסת תוססת ובית משפט עצמאי – אלה היסודות של הדמוקרטיה הישראלית", הדגיש נתניהו בפתח נאומו. "הכנסת מבטאת את הכרעת העם והכנסת מבטאת את רצון העם. הכרעת העם אומרת ממשלת אחדות לאומית, ממשלת אחריות לאומית – רחבה ככל האפשר של כל אלה התומכים במדינה יהודית ודמוקרטית".

"למעלה ממיליון איש הצביעו עבורי באופן ישיר אך זה לא הספיק כדי להקים ממשלת ימין וגם לבני גנץ הצביעו רבים, אך זה לא הספיק עבורו להקים ממשלת שמאל", הסביר ראש הממשלה. "לכן – הפתרון היחיד זה מה שהציע נשיא המדינה: ממשלת אחדות לאומית רחבה", אמר.

במהלך נאומו, נתניהו התייחס לאפשרות כי המבוי הסתום שאליו נקלעו שיחות המו"מ יובילו לבחירות שלישיות: "אני קשוב לרחשי ליבם של אזרחי ישראל, אני אומר לכם בשכנוע פנימי עמוק – המדינה לא יכולה להרשות לעצמה עוד מערכת בחירות, צריך לעשות הכול – ואני עושה הכול – כדי להימנע מכך. חייבים להפסיק את מחול השדים של מערכת בחירות ועוד מערכת בחירות".

יו"ר כחול לבן מיהר להגיב לקריאתו של ראש הממשלה, ואמר כי הוא שמע "היטב" את נאומו של נתניהו שקרא לאחדות, אולם "הוא החסיר את הדבר היחידי שחסר בין אחדות אפשרית לבין המציאות – וזה הוא עצמו". בריאיון לחדשות 13 אמר גנץ כי אילו נתניהו "מפנה את המקום, תוך שעה יש פה אחדות".

באשר למתווה הנבצרות שהציע נשיא המדינה ראובן ריבלין – לפיו יכהן גנץ כראש הממשלה בפועל במקרה שנתניהו, שיכהן כראש ממשלה באופן פורמלי, ייצא לנבצרות, ואמר כי "כחול לבן היא המפלגה הגדולה. נתניהו שירת היטב את מדינת ישראל בשנים שלו, עכשיו תורנו, אפשר לעשות את זה תוך שעה. אנחנו נפתח את האחדות, הם יצטרפו אחר כך. נתניהו יגמור את המעמד המשפטי שהוא עומד בפניו, ויחזור לתפקד בצורה מלאה כפי שההסכם יגיד. אני שמח על הצעה של הנשיא ועל כל הצעה שתוביל לאחדות".

על הצהרתו של מספר 2 במפלגתו, יאיר לפיד, כי הוא מוותר על הרוטציה עם יו"ר המפלגה בכדי לסייע להקמתה של ממשלת אחדות, שיבח גנץ את החלטתו והדגיש כי לפיד, ש"החליט לבד", עשה "צעד אמיץ" ו"גילה אחריות". לדבריו, "אם תהיה ממשלת רוטציה ברמה המדינתית בין שניים אז לא הגיוני שהיא תהיה בין שלושה".

מוקדם יותר דווח כי נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ צפויים להיפגש הערב, במטרה לקבוע מועד לפריימריז לראשות הליכוד. הערכות הן כי מרכז המפלגה יתכנס ביום חמישי הבא, וידון במועד הפריימריז.

השר ישראל כץ התייחס להקדמת הבחירות המקדימות לראשות הליכוד, ואמר כי אין בכך כל צורך, זאת מאחר ו"מנהיגותו של נתניהו בלתי ניתנת לערעור ואף אחד בליכוד לא יעז לצאת נגדו". עם זאת הוסיף כי אם נתניהו סבור שיש לערוך פריימריז, הרי ש"נעשה זאת בהליך מהיר, נקי ודמוקרטי".

 מוקדם יותר היום, לאחר שרמז על כוונתו להתמודד בפריימריז מול נתניהו, מספר 5 ברשימה, ח"כ גדעון סער, לא הסתייג מדבריו, והבהיר כי "הדברים ברורים מאליהם". בריאיון לחדשות 12 עם כניסתו לישיבת סיעת הליכוד, התייחס לציוץ התגובה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הודעת הליכוד כי אכן נשקלת אפשרות להקדים את הפריימריז. סער הודיע "אני מוכן", ושיגר רמז עבה כי ייאבק מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב על ראשות הליכוד. הוא סירב להרחיב אודות הודעתו הדרמטית, וציין כי "בהתאם להחלטות שיתקבלו – ככל שיתקבלו – נרחיב".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה