חדשות בארץ

"תוצאות הבחירות - תעודת כבוד לחברה הישראלית וכרטיס אדום לפופוליזם"

נשיא המדינה מתח ביקורת מרומזת על נתניהו, ברקע ירידת כוחה של מפלגתו בבחירות האחרונות: "כרטיס אדום שהוציאו אזרחי ישראל לנבחריהם, כרטיס אדום לפופוליזם, לשיטה פוליטית שניזונה מחיטוט בקרעים ושרואה בפחדים של כולנו אלה מאלה משאב לחצוב בו". הרשימה המשותפת החרימה את האירוע: "לא ייתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה"

ריבלין בטקס ההשבעה, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ריבלין בטקס ההשבעה, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם היום (חמישי) בטקס ההשבעה של הכנסת ה-22, והתייחס לפלונטר הפוליטי הסבוך, במסגרתו ניסה אף הוא בעצמו, ללא הצלחה, לגשר בין הצדדים ולכונן ממשלת אחדות. "קריאתי לממשלה רחבה זכתה לביקורת מימין ומשמאל", אמר ריבלין. "אני קשוב לביקורת הזאת. זו ביקורת לגיטימית, שיש בה הרבה מהצדק. ועדיין, יש רגעים בודדים בחיי עם, שבהם נדרש הנשיא, מתוקף מעמדו הממלכתי, להתערב ולפעול לכיוונה וכיולה של המערכת, שמתקשה לשוב אל המסילה".

"אני יודע שממשלה רחבה וממשלת אחדות היא לא הפתק ששלשלו כל אזרחי ישראל בקלפי. כל אחד בחר לפי רצונו. אני גם יודע שבמקרה שתקום ממשלה רחבה, חלקכם ימצא את עצמו באופוזיציה ואילו אני מעומק ליבי ותוקף תפקידי מתבקש ומבקש להיות נשיא גם שלכם, לא רק של הרוב, לא רק של האחדות שמטיבה משאירה חלקים נרחבים מחוץ למעגלי ההשפעה".

ריבלין הוסיף: "ועדיין, יש רגעים בודדים בחיי עם שבהם נדרש הנשיא מתוקף תפקידו הממלכתי להתערב, לפעול, לכינונה ולכיוונה של מערכת שמתקשה לשוב אל המסילה. כפי שאמר הנשיא הרצוג, הנשיא השישי של מדינת ישראל, 'קיימת סכנה לדמוקרטיה שלנו וללא משטר דמוקרטי המבוסס על רצון רוב העם אין עתיד למדינת ישראל, היום הגדול העורב לנו הוא מבית, הוא נובע מחוסר הסובלנות וההדברות בין דתי לדתי, בין דתי לחילוני, בין עדה לעדה, בין עם לעם'.

"כוחי מוגבל", הוסיף ריבלין. "אני יכול רק לנסות ולגשר, ואני גם לא יודע אם אני המגשר המתאים ביותר. אבל אני יודע שזוהי עת חירום לביטחון ישראל, עת חירום לחברה הישראלית, עת חירום לדמוקרטיה הישראלית, לכל הדברים שיקרים לנו". לפי ריבלין, ממשלת אחדות "תאפשר לכולנו הזדמנות לנשום קצת ולהחלים".

בלא אזכור מפורש של מפלגת הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו, אמר ריבלין כי "לצד התסכול שמעורר בנו המבוי הפוליטי הסתום אליו נקלענו, תוצאות הבחירות הן גם תעודת כבוד לחברה הישראלית". לדבריו, תוצאות הבחירות שלימדו על הפסד הליכוד "הן כרטיס אדום שהוציאו אזרחי ישראל לנבחריהם, כרטיס אדום לפופוליזם, לשיטה פוליטית שניזונה מחיטוט בקרעים ושרואה בפחדים של כולנו אלה מאלה משאב לחצוב בו".

עוד אמר נשיא המדינה כי בממשלה שתכונן יצטרכו המנהיגים "להצטיין בהישגים שקשורים בחיים עצמם, בהוזלת מחירי מעונות היום, בהתמודדות אפקטיבית עם חמאס, חיזבאללה ואיראן, בהעלאת הפיריון במשק, בטיפול בקשישים ובנכים, בשיפור איכות החיים ויצירת שוויון הזדמנויות אמיתי בפריפריה, במיגור הפשיעה והאלימות המשתוללת בחברה הערבית".

הרשימה המשותפת הודיעה כי לא תופיע בטקס החגיגי, זאת במחאה על חוסר המאבק היעיל, לדבריהם, במיגור הפשיעה בחברה הערבית. "לא ייתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה", הצהיר יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה