חדשות בארץ

יתמודד מול נתניהו? סער: "הדברים ברורים מאליהם"

סער לא מסתייג מדבריו כי יתמודד ראש-בראש מול נתניהו, ומבהיר: "הדברים ברורים מאליהם". נתניהו בישיבת הסיעה: "למעלה ממיליון איש בחרו בליכוד ובי לראשות הממשלה ועוד מיליון הצביעו לי דרך בחירה במפלגות הימין. זה לא היה מספיק. בני גנץ קיבל גם הוא קולות אבל זה לא היה מספיק"

סער בישיבת הסיעה היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סער בישיבת הסיעה היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר שרמז היום (חמישי) על כוונתו להתמודד בפריימריז לראשות הליכוד שצפויים להתקיים בקרוב, מספר 5 ברשימה, ח"כ גדעון סער, לא הסתייג מדבריו, ובצהריים הבהיר: "הדברים ברורים מאליהם". בריאיון לחדשות 12 עם כניסתו לישיבת סיעת הליכוד, התייחס לציוץ התגובה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הודעת הליכוד כי אכן נשקלת אפשרות להקדים את הפריימריז. סער הודיע "אני מוכן", ושיגר רמז עבה כי ייאבק מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב על ראשות הליכוד.

סער סירב להרחיב אודות הודעתו הדרמטית, ואמר כי "בהתאם להחלטות שיתקבלו – ככל שיתקבלו – נרחיב". נתניהו עצמו לא התייחס בישיבה להתפתחויות שחלו, והדהד את דבריו בשבועות האחרונים לפיהם "אין ברירה אלא ללכת לממשלת אחדות לאומית".

במהלך הישיבה הסגורה נשאל נתניהו האם החליט באופן סופי על הליכה לפריימריז, והשיב כי המהלך עודנו סופי וכי הוא טרם קיבל החלטה. בהתייחס לדבריו של השר יובל שטייניץ שטען כי "פריימריז לראשות המפלגה יהיו גול עצמי", אמר נתניהו: "כחול לבן בונים על פוטש, צריך להוריד את זה מסדר היום".

"אנחנו נמצאים במאמץ גדול, שאני עושה בימים האחרונים, לנסות להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה", אמר נתניהו. "זה מה שהבוחר החליט וזה מה שנכון לשעה זו. לדמוקרטיה יש דרך לבטא עצמה: החלטות הציבור בבחירות. למעלה ממיליון איש בחרו בליכוד ובי לראשות הממשלה ועוד מיליון הצביעו לי דרך בחירה במפלגות הימין. זה לא היה מספיק. בני גנץ קיבל גם הוא קולות אבל זה לא היה מספיק".

נתניהו שב והאשים את כחול לבן בכישלון המגעים, ואמר כי בעוד הוא פועל לכינונה של ממשלת אחדות, "גנץ מנסה לברוח מהכרעה זו ומנסה לשנות את ההליך הדמוקרטי". לדבריו, "חייבים ללכת יחד. אם נלך יחד נביא ישועה לישראל בעת הזו".

מוקדם יותר היום אישרה מפלגת הליכוד את הדיווח כי ראש הממשלה שוקל לערוך פריימריז בזק לראשות הליכוד. בליכוד הסבירו כי מטרת המהלך היא "ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות - דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". דקות לאחר ההודעה, כתב גדעון סער בחשבון הטוויטר שלו: "אני מוכן".

הסיבה למהלך שנתניהו שוקל לקדם נועד בראש ובראשונה לסכל את אפשרות שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר מהליכוד. בעבר ניסה נתניהו לטרפד ניסיון כזה, ואף קידם לשם כך את החוק שנודע בשם "חוק גדעון סער", שאמור לנטרל את החשש שחבר כנסת אחר מהמפלגה ינסה לזכות במנדט להרכבת הממשלה, בכך שיצמצם את שיקול דעתו של הנשיא ויחייב אותו להעניק את המנדט על ראש מפלגה בלבד.

תגיות:גדעון סערבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה