חדשות בארץ

גנץ: לא אפסו הסיכויים לממשלה עם הליכוד, צריך להמשיך לעבוד

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר עם הגיעו לכנסת כי "אסור לאבד תקווה" לכינונה של ממשלת אחדות: "הימים הקרובים יגידו לנו אם אנחנו בדרך לכנסת ה- 23 לפני שהכנסת ה-22 התחילה"

גנץ בכנסת, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ בכנסת, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לפני הצהריים (חמישי) לאפשרות כינונה של ממשלת אחדות בין מפלגתו והליכוד. בהגיעו לכנסת, לקראת ישיבת הפתיחה בה יצהירו חברי הכנסת אמונים לתפקידם, אמר גנץ: "אנחנו בעוד יום שאמור להיות יום חגיגי, נקווה שהוא יהיה כזה. הימים הקרובים יגידו לנו אם אנחנו בדרך לכנסת ה- 23 לפני שהכנסת ה-22 התחילה. זה מתחיל להיות מעניין".

בתשובה לשאלה האם אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, ענה יו"ר כחול לבן: "לא, אסור לאבד תקווה וצריך להמשיך לעבוד".

דבריו של גנץ נאמרו על רקע המשבר במגעים בין שתי המפלגות הגדולות. כזכור, כחול לבן הודיעה שלשום על ביטול שתוכננה להיערך בין גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל ביטול פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות. "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף", נאמר בהודעת כחול לבן, שהוסיפה כי "באופן טבעי בנסיבות אלה" אין מקום לקיום הפגישה בין גנץ ונתניהו.

בליכוד הגיבו בהבעת 'תדהמה' על הודעת כחול לבן, וטענו כי "היא החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות – הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ". הודעת הליכוד הוסיפה כי "ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן".

מוקדם יותר היום הגיע יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, למשרד ראש הממשלה ונפגש עם נתניהו. בתום הפגישה, שנמשכה פחות משעה, נמסר מדוברות הליכוד כי נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר, וזאת "כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות". ההודעה ציינה כי "בפגישה לא הושגה פריצת דרך". מישראל ביתנו נמסר, כי "בפגישה ציין חבר הכנסת ליברמן, שלאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים, ממשלת אחדות היא צו השעה ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אחר כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה