חדשות בארץ

הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן: "לא הושגה פריצת דרך"

בתום הפגישה נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר ישראל ביתנו להצטרף לממשלה כדי לסייע להקמתה של ממשלת אחדות רחבה, אך "לא הושגה פריצת דרך". בישראל ביתנו מסרו כי ליברמן הבהיר ש"הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אחר כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה"

ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכתו בירושלים. בתום הפגישה, שנמשכה פחות משעה, נמסר מדוברות הליכוד כי היא נערכה במסגרת המאמצים שעושה נתניהו להקים ממשלת אחדות רחבה: "נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות זו. בפגישה לא הושגה פריצת דרך". עוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה".

מישראל ביתנו נמסר, כי "בפגישה ציין חבר הכנסת ליברמן, שלאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים, ממשלת אחדות היא צו השעה ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אחר כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

אמש נמסר מהליכוד כי "על רקע פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן", נתניהו שוחח עם ליברמן בטלפון, וכי השניים סיכמו להיפגש: "ראש הממשלה אמר לליברמן: 'אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה'". הפנייה לליברמן נעשתה בתיאום עם ראשי המפלגות בבלוק הימין-חרדים. ליברמן אישר לאחר מכן כי יגיע לפגישה, אך הבהיר כי אין בכוונתו להצטרף לממשלת ימין צרה, יחד עם המפלגות החרדיות: "כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, וגם לפני ואחרי הפגישה עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ – אם נוזמן באופן רשמי נבוא", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "יצוין כי כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות – ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן. עמדה זו הבהרנו לפני הבחירות, במהלך הבחירות, אחרי הבחירות, וגם היום בצהריים לאחר ישיבת מנהלת המפלגה. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת".

לפגישה בין נתניהו וליברמן קדמה הודעה שהוציאה הבוקר ישראל ביתנו, ממנה עלה כי המפלגה – שניהלה במהלך הבחירות לכנסת קמפיין אנטי-חרדי – אינה מתכוונת לסגת מעמדותיה. "עם השבעת הכנסת ה- 22, תמשיך סיעת ישראל ביתנו לקדם את סדר היום עליו התחייבה בבחירות, ותגיש שורת הצעות חוק שמטרתן לשמור על העיקרון של 'חיה ותן לחיות'", נאמר בפתח ההודעה. "ביומה הראשון של הכנסת ה- 22 תקיים ישראל ביתנו את הבטחתה לבוחר, ותחל לקדם את הנושאים עליהם נלחמה בתחומי דת ומדינה ורמת הכנסה מינימלית שתאפשר חיים בכבוד לאזרחים הוותיקים".

עוד נאמר בהודעה, כי "בין הצעות החוק שיוגשו ניתן למנות את חוק הגיוס, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה- 20 ובהתאם לנוסח שקידם משרד הביטחון; ביטול חוק המרכולים ומתן הסמכות לעיריות ולמועצות המקומיות לקבוע את אופי החיים ביישוב, ובכלל זה האזורים בהם ניתן לפתוח עסקים בשבת; הסמכת רבנים עירוניים לקיום הליך גיור, כפי שהיה נהוג עד לשנות ה- 90". בנוסף, ישראל ביתנו מתכוונת לקדם הצעות חוק בנושא ברית הזוגיות, מתן אפשרות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת והחלת חובת לימודי ליבה כתנאי לקבלת תקציב למוסד חינוכי.

(עודכן: 11:16)

תגיות:בחירות 2019אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה