חדשות בארץ

החל היום השני של השימוע לנתניהו: "יש קשב רב בלשכת היועץ"

עורך הדין יוסי אשכנזי, פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו, אמר עם כניסתו לבניין משרד המשפטים כי במהלך הדיונים אתמול הציג צוות ההגנה ראיות חדשות שלא היו בחומר החקירה. היום יימשך השימוע בתיק 4000, ובתחילת השבוע הבא ישטחו פרקליטיו של נתניהו את טיעוניהם בתיקי 1000 ו- 2000

עורך הדין יוסי אשכנזי, הבוקר (צילום: פלאש 90)עורך הדין יוסי אשכנזי, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

במשרד המשפטים בירושלים החל הבוקר (חמישי) יומו השני של השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו. בדומה ליום הדיונים אתמול, פרקליטיו של נתניהו ימשיכו לשטוח את טיעוניהם בתיק 4000 בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ובכירים נוספים בפרקליטות. פרשה זו, המכונה פרשת בזק-וואלה, כוללת עבירת שוחד – האישום החמור ביותר בכתבי החשדות שהוגשו נגד ראש הממשלה. בימים ראשון ושני בשבוע הבא יוקדש השימוע לתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס), בהם נתניהו מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

לפני כניסתו לבניין משרד המשפטים, אמר עורך הדין יוסי אשכנזי, פרקליטו של ראש הממשלה: "ממשיכים היום את השימוע. אנחנו טענו אתמול 11 שעות, אנחנו ממשיכים היום לטעון בתיק 4000. אני מעריך שנצטרך זמן דומה היום כדי לסיים את הדיון הזה. יש קשב רב בלשכת היועץ, ואנחנו מרוצים מזה – זה מה שצריך להשיג בשימוע".

אשכנזי ציין כי חלקו העיקרי של השימוע מוקדש להצגת טיעונים על בסיס הראיות הקיימות, וכי "הטיעונים הם טיעונים שונים, מטבע הדברים, ממה שהתביעה רואה בראיות". הוא הדגיש כי במהלך הדיונים אתמול הוצגו גם ראיות חדשות: "הצגנו מסמכים שלא היו בחומר החקירה".

אמש, בתום יום הדיונים הארוך, אמר עורך הדין עמית חדד, המייצג אף הוא את נתניהו, כי דיוני השימוע נועדו להציג "תזה שלמה וסדורה", כלשונו, לפיה "מה שכתוב בכתב החשדות פשוט לא נכון. במשך 11 וחצי שעות אנחנו חוזרים על הדברים ומתייחסים לכל נקודה. אנחנו מפתיעים גם בחומר חדש, וגם בזה שאנחנו מביאים חומרים קיימים ומציגים אותם באור הנכון. אנחנו מאמינים שבסופו של יום לא יישאר מכתב החשדות הזה שום דבר. אנו מקווים ומאמינים שבסופו של יום כל התיקים ייסגרו".

נתניהו מואשם בתיק 4000 כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק, שאול אלוביץ', וזאת בתמורה לסיקור אוהד עבורו באתר וואלה. על פי הדיווח בכאן חדשות, במהלך השימוע אתמול טענו סנגוריו של ראש הממשלה כי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר – המשמש כעד מדינה בתיק – פעל על דעת עצמו – וכי נתניהו פעל על פי חוק ובהתאם להוראות הגורמים המקצועיים השונים. בנוסף נטען כי הפניות שנעשו לאלוביץ', למתן סיקור חיובי באתר וואלה, בוצעו על ידי רעיית ראש הממשלה, בנו יאיר ויועץ התקשורת שלו לשעבר, ניר חפץ, וכי נתניהו לא היה מודע לפניות אלו. 

בחדשות 13 דווח כי עורכי הדין של ההגנה טענו, בין היתר, כי גם אם נתניהו אכן קיבל סיקור אוהד באתר וואלה – עובדה שלטענתם אינה נכונה – הרי ש"לא הייתה לו כל כוונה או מודעות לכך. הוא לא עבר עבירות. אי אפשר ללכת במנהרת הזמן אחורה חמש שנים ולהגיד שעבר עבירה תקדימית". בחדשות 12 דווח כי הפרקליטים פועלים להוכיח כי נתניהו ואלוביץ' לא היו מתואמים ביניהם, וכי כל אחד פעל בנפרד.

תגיות:משרד המשפטיםשימוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה