חדשות בארץ

אדלשטיין: הסכמת נתניהו לצאת לנבצרות – "צעד מנהיגותי"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתח ביקורת על התנהלותה של כחול לבן, שדחתה את המתווה שהציע הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות. הוא שיבח את הוויתור שעשה ראש הממשלה נתניהו כאשר הסכים לצאת לנבצרות במידה ויוגש נגדו כתב אישום, ואמר כי יהיה מוכן לרוטציה בתפקיד יו"ר הכנסת

אדלשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (חמישי) למשבר הפוליטי ואמר כי "עם קצת אחריות וקצת רצון טוב אפשר להקים ממשלה רחבה". בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן ב', אמר אדלשטיין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נקט ב"צעד מנהיגותי לא פשוט", כלשונו, כאשר קיבל את המתווה שהציע הנשיא ראובן ריבלין להקמת ממשלת אחדות והסכים לוותר ולצאת לנבצרות במידה ויוגש נגדו כתב אישום.

"ההצעה של ריבלין הייתה הצעה נועזת. ראש הממשלה הסכים, כידוע, אך לצערי בכחול לבן דחו זאת, כנראה מסיבות פנימיות שלהם, לא בגלל המהות", אמר אדלשטיין. הוא הדגיש כי הליכוד פועל להקמת ממשלה, שתמנע הידרדרות לבחירות שלישיות, ומתח בהקשר זה על כחול לבן: "קשה להתווכח עם העובדה שראש הממשלה עושה כרגע כל מאמץ לא להשאיר אפילו פתח קטן בלי לנסות להיכנס דרכו. התאכזבתי שלא זכינו לתגובה כזו מהצד השני – וחבל".

אדלשטיין דחה על הסף את האפשרות שנתניהו יוחלף על ידי חבריו בליכוד במידה ולא יצליח להקים ממשלה: "אצלנו המנהיגים נבחרים. כרגע לא שמעתי שיש התמודדות או פריימריז בליכוד. אני שומע שאת הרעיון הזה כותבים בטוויטר אנשים שמעולם לא קיימו במפלגה שלהם מערכת בחירות אחת". הוא הוסיף כי הקריאות להחלפת נתניהו, המגיעות מחוץ לליכוד, הן "ניסיון לפגוע במשא ומתן ובסיכויים להרכיב את הממשלה".

יו"ר הכנסת ציין כי יהיה מוכן לרוטציה בתפקידו, אם יידרש לכך במסגרת הקמת קואליציה רחבה: "זו לא שאלה. העיקר שלא נגיע למצב בו בעוד שלושה חודשים נחזור לאזרחי ישראל ונבקש מהם להצביע שוב".

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה