חדשות בארץ

היום: הכנסת ה- 22 תצא לדרך

הנשיא ראובן ריבלין יפתח את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה- 22, כשברקע ממשיך להעיב המשבר המאיים להוביל את המערכת הפוליטית לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה

מליאת הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

רק 156 ימים חלפו מאז הישיבה החגיגית, בה יצאה הכנסת ה- 21 לדרך – ושוב זה קורה: הכנסת ה- 22 תחל היום (חמישי) את כהונתה, בישיבה מיוחדת שעל החגיגיות שלה יעיבו המשבר הפוליטי והחשש מפני הליכה לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה.

הנשיא ראובן ריבלין יפתח בשעה 16:00 את ישיבת המליאה, במהלכה יצהירו חברי הכנסת אמונים. בתום הישיבה, שתכלול נאומים של ריבלין ושל יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יגיעו ראשי הסיעות בשעה 17:00 לטקס המסורתי של הרמת כוסית וצילום קבוצתי בטרקלין שאגאל.

הכנסת ה- 22 תורכב מתשע סיעות: כחול לבן היא הגדולה שבהן, עם 33 מושבים. אחריה הליכוד עם 32 חברי כנסת, הרשימה המשותפת עם 13, ש"ס עם 9 וישראל ביתנו עם 8. ליהדות התורה וימינה 7 מושבים, ולעבודה-גשר 6. את הרשימה סוגר המחנה הדמוקרטי, עם 5 חברי כנסת.

בין 120 חברי הבית יהיו שמונה חברי כנסת חדשים – אלכסנדר קושניר ומרק איפראימוב מישראל ביתנו, יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, מתן כהנא מהימין החדש, משה אבוטבול מש"ס, ושלושה חברי כנסת מהרשימה המשותפת: וליד טאהא, ג'אבר עסאקלה וסמי אבו שחאדה. תשעה נבחרים חוזרים אל הכנסת לאחר היעדרות מהכנסת ה- 21, אליה לא נבחרו.

הרשימה המשותפת הודיעה אתמול כי 13 חברי הכנסת מטעמה ייעדרו מטקס הפתיחה. הם יצטרפו בכך לשביתה הכללית שהוכרזה היום במגזר הערבי, על רקע הפשיעה והאלימות הגואות בתוכו, ובמחאה נגד הרשויות שלטענתם לא עושות די לביעור הנגע. יו"ר הרשימה, חבר הכנסת איימן עודה, אמר כי "עשרות האנשים שנרצחו מתחילת השנה הם לא רק קורבנות של הפשיעה האלימה, הם גם קורבנותיה של אדישות הממשלה ורשויות האכיפה. לא ייתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה. אנחנו נצטרף לציבור שלנו במחאות ברחבי הארץ".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הבוקר עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בניסיון לקדם את המשא ומתן להרכבת ממשלה חדשה. מהליכוד נמסר אתמול כי "על רקע פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן", נתניהו שוחח עם ליברמן בטלפון, וכי השניים סיכמו להיפגש: "ראש הממשלה אמר לליברמן: 'אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה'". ליברמן אישר אמש כי יגיע לפגישה, אך הבהיר כי אין שינוי בעמדתו, וכי הוא יצטרף אך ורק לממשלת אחדות שתכלול, בנוסף למפלגתו, את כחול לבן והליכוד בלבד.

תגיות:בחירות 2019הכנסת ה- 22

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה