חדשות בארץ

לאחר 11 שעות: הסתיים היום הראשון של השימוע לנתניהו

יום הדיונים הראשון בשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוקדש לתיק 4000, הסתיים לאחר יותר מ- 11 שעות. בצאתם מהדיון, אמרו פרקליטיו של נתניהו כי זכו ל"קשב מאוד משמעותי", והביעו את ביטחונם כי לא יישאר דבר מכתב החשדות

היועמ"ש אביחי מנדלבליט בכניסה למשרד המשפטים, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)היועמ"ש אביחי מנדלבליט בכניסה למשרד המשפטים, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יומו הראשון של השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחל בשעה 10:00 בבוקר במשרד המשפטים בירושלים, הסתיים הערב (רביעי) לאחר למעלה מ- 11 שעות. במהלך הדיון שטחו פרקליטיו של נתניהו את טענותיהם בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובכירי הפרקליטות בכל הנוגע לתיק 4000 – פרשת בזק-וואלה, בה נתניהו מואשם בעבירת שוחד. גם מחר ימשיך השימוע ויעסוק בתיק זה. בימים ראשון ושני בשבוע הבא יוקדש השימוע לתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס), בהם ראש הממשלה מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

בצאתו מיום הדיונים הראשון של השימוע, אמר אחד מפרקליטיו של נתניהו, עורך הדין יוסי אשכנזי, כי טענות ההגנה בפרשה 4000 זכו ל"קשב מאוד משמעותי", כהגדרתו, מצדו של מנדלבליט, וכי התרשם שחלק מהדברים לא היו מוכרים ליועץ: "הקשיבו בסבלנות לטענות שלנו. הצגנו טענות מאוד מפורטות, מאוד ארוכות, נתמכות בהרבה מאוד ראיות שסותרות את הטענות כלפי ראש הממשלה. לא סיימנו, אנחנו אפילו לא בחצי, וממשיכים מחר מהבוקר ועד הערב".

עורך הדין עמית חדד הוסיף כי דיוני השימוע נועדו להציג "תזה שלמה וסדורה", כלשונו, לפיה "מה שכתוב בכתב החשדות פשוט לא נכון. במשך 11 וחצי שעות אנחנו חוזרים על הדברים ומתייחסים לכל נקודה. אנחנו מפתיעים גם בחומר חדש, וגם בזה שאנחנו מביאים חומרים קיימים ומציגים אותם באור הנכון. אנחנו מאמינים שבסופו של יום לא יישאר מכתב החשדות הזה שום דבר. אנו מקווים ומאמינים שבסופו של יום כל התיקים ייסגרו".

מוקדם יותר הערב נמסר מטעמו של נתניהו, כי "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות".

נתניהו מואשם בתיק 4000 כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק, שאול אלוביץ', וזאת בתמורה לסיקור אוהד עבורו באתר וואלה. על פי הדיווח בכאן חדשות, במהלך השימוע טענו סנגוריו של ראש הממשלה כי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר – המשמש כעד מדינה בתיק – פעל על דעת עצמו – וכי נתניהו פעל על פי חוק ובהתאם להוראות הגורמים המקצועיים השונים. בנוסף נטען כי הפניות שנעשו לאלוביץ', למתן סיקור חיובי באתר וואלה, בוצעו על ידי רעיית ראש הממשלה, בנו יאיר ויועץ התקשורת שלו לשעבר, ניר חפץ, וכי נתניהו לא היה מודע לפניות אלו. 

בחדשות 13 דווח כי עורכי הדין של ההגנה טענו, בין היתר, כי גם אם נתניהו אכן קיבל סיקור אוהד באתר וואלה – עובדה שלטענתם אינה נכונה – הרי ש"לא הייתה לו כל כוונה או מודעות לכך. הוא לא עבר כל עבירה. אי אפשר ללכת במנהרת הזמן אחורה חמש שנים ולהגיד שעבר עבירה תקדימית". בחדשות 12 דווח כי הפרקליטים פועלים להוכיח כי נתניהו ואלוביץ' לא היו מתואמים ביניהם, וכי כל אחד פעל בנפרד.

 

פרקליטי נתניהו: עסקת טיעון – לא על הפרק

הבוקר, בטרם נכנסו לבניין משרד המשפטים, הביעו עורכי דינו של נתניהו את ביטחונם כי התיקים נגדו ייסגרו בעקבות השימוע, והבהירו כי עסקת טיעון אינה עומדת על הפרק. עורך הדין רם כספי, שצורף לצוות ההגנה כיועץ להליך השימוע, אמר: "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג לא רק במערכת המשפט בישראל, אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה, ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל-אביב, ליאת בן ארי. בהכירי אותם אישית, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת הליכי השימוע, היועץ המשפטי לממשלה יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני, תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים".

כספי הדגיש כי הוא מייחס חשיבות רבה להליכי השימוע: "על יסוד תוצרי החקירות והחומרים המצויים ברשותי וברשות צוות ההגנה, אני סבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים, כפי שעולים מכתב החשדות".

"למיטב ידיעתי, תהיה זו הפעם הראשונה שבה מערכת היחסים שבין גורמי ממשל ועובדי ציבור לבין התקשורת נבחנת בהיבטים פליליים", הוסיף כספי. "יש לזכור שחזקת החפות של כל אדם מהווה ערך חוקתי עליון, וכולנו מצווים לשמור עליו. ראש הממשלה אינו מעל החוק, אבל גם לא מתחת לו, וכולם שווים בפני החוק".

בתשובה לשאלה, הבהיר כספי כי "הנושא של הסדר טיעון או חנינה לא עלה אפילו בשיחות הפנימיות. לא רק שנתניהו לא חושב על עסקת טיעון, הנושא לא עלה בכלל לדיון".

תגיות:תיק 4000שימוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה