חדשות בעולם

הטיימס הבריטי: טראמפ ביקש גם מג'ונסון לסייע לו בחקירה

לאחר הדיווחים כי נשיא ארצות הברית לחץ על ראשי מדינות אוקראינה, אוסטרליה ואיטליה, היום מדווח הטיימס הבריטי כי טראמפ ביקש גם מראש ממשלת בריטניה להתערב בחקירת רוסיה-גייט, ולהפריך את הטענות של התובע המיוחד מולר. שר החוץ הבריטי: "יכול להבטיח שלא ראש הממשלה, ולא אף אדם בממשלתו יפעל בדרך המתוארת, זה לא מקובל, זה לא ייקרה וזה לא קרה"

ג'ונסון בדאונינג 10 (צילום: שאטרסטוק)ג'ונסון בדאונינג 10 (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לסייע לו בחקירת קשריו עם רוסיה – כך דווח היום (רביעי) ב"טיימס" הבריטי. לפי הדיווח, טראמפ פנה לג'ונסון באופן אישי, זאת יומיים בלבד לאחר שהאחרון החל בתפקידו כראש ממשלה.

בשיחת הטלפון שנערכה ב-26 ביולי – יום לאחר השיחה החשודה שניהל עם עמיתו האוקראיני ולדימיר זלנסקי, בירך הנשיא האמריקני את ראש הממשלה הבריטי, ואחר פנה לבקש ממנו כי יסייע לו בהפרכת הטענות שהעלה נגדו התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, רוברט מולר, במסגרתה נחשד מטה טראמפ כמי שניהל יחסים אסורים עם הממשל במוסקבה.

הדיווח הבריטי מצטרף לפרסומים האחרונים בהם נטען כי הנשיא טראמפ ניצל לרעה את סמכויותיו, ולחץ על ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, להתערב בחקירה שניהל התובע המיוחד. מוריסון עצמו הכחיש את הדיווח וטען כי השיחה ביניהם בחדש שעבר הייתה "קצרה ושגרתית".

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", שר המשפטים האמריקני, ויליאם באר, פנה לבכירים בבריטניה, איטליה ואוסטרליה בבקשה כי "יחקרו את החוקרים" – יבדקו באילו אופנים השיגו ה-FBI וה-CIA את הראיות המובאות בדוח מולר על המעורבות הרוסית בבחירות 2016, שהובילה במידה רבה, כך על פי דוח קהילת המודיעין האמריקנית ב-2017, לניצחונו של טראמפ באותן בחירות. גורמים אוקראינים, איטלקים ואוסטרלים אישרו את הפרסומים, אולם בלונדון מסרבים להתייחס.

לפי הודעת שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, "ראש הממשלה לא עומד להתייחס לשיחות שקיים בפרטיות עם נשיא ארצות הברית, אבל אני יכול להבטיח שלא ראש הממשלה, ולא אף אדם בממשלתו יפעל בדרך המתוארת, זה לא מקובל, זה לא ייקרה וזה לא קרה".

במקביל לכך, גורמים בכירים באוקראינה ובארצות הברית אמרו לאתר "באזפיד" כי במהלך השיחה שניהל הנשיא זלנסקי עם עמיתו האמריקני, האמין הראשון כי הסיוע הצבאי לארצו בהיקף של 391 מיליון דולרים כבר עושה את דרכו למדינה. זלנסקי עצמו הדגיש כי לא חש לחץ מצדו של טראמפ, וכי "אי אפשר להשפיע עליי". בממשלת אוקראינה אף טענו כי לא ידעו בזמן אמת שטראמפ מעכב את הסיוע, ומשכך הופתעו לגלות כי חודש לאחר השיחה, שנערכה ב-25 ביולי, כי הסיוע אכן הוקפא.

תגיות:דונלד טראמפבוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה