חדשות בעולם

מפקד כוח קודס חושף: "הייתי בטוח שישראל תתקוף את הבניין בו שהיתי"

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים חשף כי במהלך מלחמת לבנון השנייה ניסתה ישראל לבצע חיסול ממוקד ב"ציר הרשע" – סולימאני, נסראללה ומורנייה, אולם השלושה הצליחו לחמוק מעין הכטב"מ. סולימאני: "היה בידינו מידע על הכנות בישראל למלחמה, אולם לא על מתקפה מפתיעה"

סולימאני בריאיוןסולימאני בריאיון
אא

ישראל ניסתה לחסל באחת את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולמיאני, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, וראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עימאד מורנייה – כך חשף סולימאני בריאיון ששודר אתמול (שלישי) ברשת הטלוויזיה האיראנית "אל-עאלם". לפי סולימאני, הניסיון התרחש בעת פגישה שערך עם השניים במהלך המלחמה ב-2006, כאשר כטב"מים ישראלים חגו מעל ראשם, אולם מסיבה כלשהי השלושה ניצלו.

סולימאני סיפר כי במהלך הפגישה העביר למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מסר מהמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. "לחיזבאללה יש חמ"ל באזור הדאחיה של ביירות, שאת המבנים סביבו הפציצו מדי לילה. באחד הלילות חששתי שישנה סכנה לחייו של נסראללה והחלטתי שיעבירו אותו למקום אחר", אמר סולימאני. "כטב"מים של ישראל ריחפו מעל ראשינו בדאחיה ועקבו אחר כל התנועות באזור. החלטנו לעבור לבניין אחר לא הרחק משם, ואז ישראל תקפה. הייתי עם נסראללה ועם עימאד מורנייה. היינו בטוחים שהיא הולכת לתקוף גם את הבניין בו היינו".

לדברי מפקד כוח קודס, "יצאנו שלושתנו לרחובות החשוכים לחלוטין, רק הרעש של כלי הטיס הישראליים נשמע. אני ונסראללה ישבנו מתחת לעץ כדי להתחמק מהריגול, וחיכינו למורנייה שישוב עם מכונית. הדבר לא נמשך מעבר לכמה דקות. הכטב"מים התמקדו בנו ובמכונית בכל הזמן הזה שבו עברנו ממחבוא אחד לשני, מתחת לאדמה", סיפר.

עוד אמר סולימאני כי ישראל עשתה שימוש בנוכחותם של הכוחות האמריקניים ששהו באותה עת בעיראק, ואף גייסה את הסכמתן של מדינות ערב שהביעו נכונות לשתף איתה פעולה באופן חשאי, זאת כדי להביא למיטוטו של ארגון חיזבאללה. למרות התקופה שקדמה למלחמה ואילצה את ישראל לצאת למלחמה, סולימאני טען כי הגורם למלחמה נבע בשל "מניעים נסתרים של הישות הציונית".

"הסיבות הישירות היו תירוץ למטרות נסתרות שלה. ישראל רצתה להשיג את מטרותיה במלחמה בזמן קצוב", אמר. הוא אף הוסיף וחשף כי "היה בידינו מידע על הכנות בישראל למלחמה, אולם לא על מתקפה מפתיעה".

לדבריו, "עשרה ימים לתוך המלחמה, הודיעה ישראל על השגת מטרותיה. היא הודיעה שהרסה את כל יעדי חיזבאללה שהיו בבנק המטרות שלה, אולם ניתן לומר שהארגון לא ניזק כלל במהלך השלב הראשוני למלחמה.

"חיזבאללה נמצא תמיד בכוננות ובעמדת הגנה, שכן העוינות בינו לבין ישראל מתמשכת. הוא תמיד בכוננות הגבוהה ביותר. למלחמה הזאת הייתה השפעה פסיכולוגית צבאית אדירה על ישראל, היא שינתה את אסטרטגיית המלחמה של ישראל והפכה אותה להגנתית בלבד", טען סולימאני.

במהלך הריאיון חלק סולימאני את הערכתו על צבא ארצות הברית, ששמרו, לדבריו, על היציבות באזור: "לנוכחות של ארה"ב באזור לא היה תקדים מאז מלחמת העולם השנייה מבחינת האיכות", אמר, "60% מהצבא האמריקני נכנס לאזורנו לאחר כיבוש עיראק והיווה איום על סוריה ועל איראן. ישראל הניחה שסוריה ואיראן לא יכולות לעשות כלום לגבי לבנון, ושמדובר בהזדמנות לפתוח במלחמת בזק".

מלחמת לבנון השנייה פרצה בעקבות אירוע בו תקפו פעילי חיזבאללה שני כלי רכב של צה"ל, הרגו שלושה חיילים, וחטפו את שני החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, שנרצחו מאוחר יותר. "כאשר חיזבאללה החליט לבצע את פעולת החטיפה, הוא היה מוכן לעימות ולצמצם את הפגיעה בשורותיו", אמר מפקד כוח קודס בהתייחס לתקרית שהובילה להפסד צורב של ארגון הטרור הלבנוני. "פעולת החטיפה הייתה מורכבת משלושה מבצעים שונים, עליהם פיקד מורנייה. הוא היה בדרגת אלוף, על כל המשתמע מן המילה. הוא ניהל את כל החטיפה והמשימות בזירה".

תגיות:קאסם סולימאניחיזבאללהמלחמת לבנון השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה