גולשים כותבים

החגים - זמן לחיזוק המשפחתיות

מה שהופך ארבעה קירות לבית זוהי המשפחתיות, והחג הוא אחת האופציות הכי דומיננטיות ליצירת אוירה משפחתית ומלכדת

  • ג' תשרי התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת מהמטרות שבשבילן הקב"ה נתן לנו את החגים, היא שנעצור ונחשוב על כל מה שקורה מסביבנו, ושנעביר לדורות הבאים את המסר והמסורת. אין דרך נפלאה יותר לעשות זאת מאשר סביב שולחן קטן ומלוכד של אבא ואמא, שהם רק שם, ורק בשביל הילדים.

חג הוא חוויה משפחתית שכוללת בתוכה הרבה טעמים, תחושות ורגעים. אותם רגעים הם אלה שיוצרים את האווירה המשפחתית, ולכן הרצון להיות קרובים להורים שלנו ברגעים אלו הוא חלק מאזור הנוחות שבנו, חלק מהמקום של הילד שבתוכנו שממשיך לאהוב ולהתחבר ליקר לנו מכל.

מתי מתחיל המהפך בו אנחנו, כהורים, מרגישים שיש בנו היכולת ליצור את האווירה המשפחתית גם בחגים? כנראה שאין רגע כזה. פשוט יש צורך לייצר אותו, להסתכל למציאות בעיניים ולראות מה נכון עבור הילדים שלי. האם נכון להם היות חלק מחפלה ענקית, או שאפשר לשמור את החוויה הזאת לשמחות ולמפגשים אחרים?

חלק ניכר משעות היום אנחנו בעבודה, הילדים במסגרות ומה שלא נאמר לעצמנו כדי להרגיע את המצפון - אי אפשר להתעלם מפער השעות ששהינו אנו, כילדים, עם ההורים, לעומת המצב כיום, פער שבאופן אוטומטי משפיע על הלך הרוח בבית.

מה שהופך ארבעה קירות לבית זוהי המשפחתיות, והחג הוא אחת האופציות הכי דומיננטיות ליצירת אוירה משפחתית ומלכדת.

יש בחג איזשהו רוגע וניחוחות, מין תוספת קדושה שמוסיפה כל כך לשמחה המשפחתית. 

אחת מהמטרות שבשבילן הקב"ה נתן לנו את החגים, היא שנעצור ונחשוב על כל מה שקורה מסביבנו, ושנעביר לדורות הבאים את המסר והמסורת. אין דרך נפלאה יותר לעשות זאת מאשר סביב שולחן שבו יש את המטעמים הטובים שלי כאמא. אימהות, במיוחד לילדים קטנים, לא בנויה על שולחן חג מפוצץ ומנות גורמה. להיפך, פשטידה טובה אחת ועוד שני סלטים מעבר לשבת עושים יופי את העבודה. ילדים לא צריכים יותר. הם כן צריכים אימא רגועה, והיעדר העול הכבד של הרצון להרשים משאירים לי את הכוח להרגיש את הניחוחות שבחג.

אין דרך טובה יותר ליהנות מהמשפחה המקסימה שהקב"ה נתן לנו מאשר ע"י שולחן חג שבו רק הילדים שלך יושבים סביב שולחן, וכל מבטך ומחשבותיך מופנים אליהם בלי מסכים, תרתי משמע.

אין דרך טובה יותר לחזק את ההערכה העצמית של הילד, מאשר כשסביבנו נוצצים קישוטי הסוכה מעשי ידי הילדים, ולאבא ואמא יש כל הזמן שבעולם להחמיא לילד, כי אין שום גיס או אח של אבא בסביבה שדן אתו בנושאים בוערים.

אין כל כך הרבה פעמים שבהן אנחנו עוצרים את מרוץ החיים, פרט לשבת שאותה אנו בד"כ מנצלים למנוחה וללימוד עם הילדים. זהו זמן שבו אנו נהנים כולנו מהאווירה הקדושה של החג. חשוב שהתחושה הזו תהייה דווקא בפורום המשפחתי הקטן.

שמחת חג, כשהיא בגבולות המשפחה המצומצמת שלנו, יכולה להעיף את האווירה הביתית לגבהים.

והעיקר שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה, מלאה ברגעים הקטנים והמאושרים שהופכים את הבית שלנו מארבע קירות - למשפחה הכי יקרה לנו בעולם.

תגיות:משפחהחגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה