חדשות בארץ

פרקליטי נתניהו בכניסה לשימוע: "מאמינים בהליך, עסקת טיעון לא על הפרק"

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו למשרד המשפטים בירושלים, בו החל השימוע בתיקיו השונים. בכניסה לבניין, הבהירו הסנגורים כי עסקת טיעון אינה עומדת על הפרק, והביעו את ביטחונם בסגירת התיקים התלויים ועומדים נגד נתניהו

עורך הדין רם כספי, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)עורך הדין רם כספי, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

רגע האמת: עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו הבוקר (רביעי) למשרד המשפטים ברחוב סלאח א-דין בירושלים, לפתיחתו של השימוע לראש הממשלה, במהלכו ינסו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלא להגיש נגדו כתבי אישום בפרשות 1000, 2000 ו- 4000.

בטרם נכנסו לבניין, הביעו הפרקליטים את אמונם כי התיקים נגד נתניהו ייסגרו בעקבות השימוע, והבהירו כי עסקת טיעון אינה עומדת על הפרק. עורך הדין רם כספי, שצורף לצוות ההגנה כיועץ להליך השימוע, אמר: "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג לא רק במערכת המשפט בישראל, אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה, ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל-אביב, ליאת בן ארי. בהכירי אותם אישית, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת הליכי השימוע, היועץ המשפטי לממשלה יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני, תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים".

כספי הדגיש כי הוא מייחס חשיבות רבה להליכי השימוע: "על יסוד תוצרי החקירות והחומרים המצויים ברשותי וברשות צוות ההגנה, אני סבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים, כפי שעולים מכתב החשדות".

"למיטב ידיעתי, תהיה זו הפעם הראשונה שבה מערכת היחסים שבין גורמי ממשל ועובדי ציבור לבין התקשורת נבחנת בהיבטים פליליים", הוסיף כספי. "יש לזכור שחזקת החפות של כל אדם מהווה ערך חוקתי עליון, וכולנו מצווים לשמור עליו. ראש הממשלה אינו מעל החוק, אבל גם לא מתחת לו, וכולם שווים בפני החוק".

בתשובה לשאלה, הבהיר כספי כי "הנושא של הסדר טיעון או חנינה לא עלה אפילו בשיחות הפנימיות. לא רק שנתניהו לא חושב על עסקת טיעון, הנושא לא עלה בכלל לדיון".

עורך הדין עמית חדד התבטא ברוח דומה כשאמר לכלי התקשורת: "אנחנו הולכים לבוא ולהציג גם את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות. אנחנו בטוחים שכשנסיים להציג את הדברים שלנו – לא יהיה מנוס מלסגור את התיק. אנחנו מאמינים בהליך השימוע, לא מדברים על עסקה. אנחנו מאמינים ויודעים שבסופו של יום שלושת התיקים האלו חייבים להיסגר. עסקת טיעון לא על הפרק".

בערב החג הודיע מנדלבליט לפרקליטיו של נתניהו כי הוא נענה לבקשתם להאריך את השימוע מיומיים לארבעה ימים. במהלך הדיונים היום ומחר, ישמיעו הסנגורים בפני מנדלבליט ובכירי הפרקליטות את טיעוניהם בתיק 4000 – פרשת בזק-וואלה, בה מואשם נתניהו בעבירת שוחד. בימים ראשון ושני בשבוע הבא יעסוק השימוע בתיק 1000 (תיק המתנות) ובתיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס), בהם ראש הממשלה מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

בתיק 4000 מואשם נתניהו כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק, שאול אלוביץ', וזאת בתמורה לסיקור אוהד עבורו באתר וואלה. כספי וחדד, יחד עם עורך הדין יוסי אשכנזי ושאר חברי צוות ההגנה, ינסו לשכנע את בכירי התביעה הכללית, בראשות מנדלבליט, כי נתניהו פעל על פי חוק ובהתאם להוראות הגורמים המקצועיים השונים, וכי למעשה אלוביץ' ובזק לא קיבלו הטבות אלא ספגו הפסדים כתוצאה מהחלטות שהתקבלו על ידי נתניהו בתקופת כהונתו כשר תקשורת. נתניהו גם דוחה את הטענות כי דרש מאלוביץ' להפעיל את השפעתו על הנהלת וואלה כדי שתעניק לו סיקור אוהד, וטוען מנגד כי קיבל באתר סיקור שלילי לאורך שנים. מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, משמש בתיק זה כעד מדינה.

תגיות:שימועעמית חדדרם כספי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה