חדשות בארץ

"לא בשלו התנאים": כחול לבן ביטלה את פגישת נתניהו-גנץ

בכחול לבן הודיעו על השעיית כל המגעים עם הליכוד, זאת לאחר ש"לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף". בליכוד תוקפים: "הכול בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מכין להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ"

נתניהו וגנץ, בפגישה בבית הנשיא (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וגנץ, בפגישה בבית הנשיא (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

מפלגת כחול לבן מסרה הערב (שלישי) כי החליטה לבטל את הפגישה שתוכננה למחר (רביעי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, וכן את פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות. "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן מחר לא יתקיים מפגש כזה", נמסר בהודעת המפלגה. לצד זאת, בהודעה הודגש כי "לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא".

פגישת ראשי המפלגות בוטלה לאחר שיחה טלפונית שהתקיימה עם צאת החג בין ראשי צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות, ד"ר יורם טורבוביץ' והשר יריב לוין. בכחול לבן אמרו כי "באופן טבעי, בנסיבות אלה אין מקום לקיים כעת מפגש בין שני ראשי המפלגות, גנץ ונתניהו".

בליכוד הגיבו להודעת הביטול של כחול לבן, ומסרו כי "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין נתניהו לגנץ, ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המשא ומתן שנקבעה למחר". לפי הליכוד, החלטת כחול לבן להפסיק את המשא ומתן לממשלת אחדות ו"ללכת לבחירות", נבעה בשל מדיניותו של מספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, ש"מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מכין להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ". עוד נמסר בהודעה כי "נתניהו שב וקורא לגנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עמו מחר כמתוכנן".

גורמים בכחול לבן מיהרו להגיב לליכוד, וטענו כי "אין על מה לדבר איתם". לפי בכיר בכחול לבן, כפי שהובא ב-ynet, "זה לא משא ומתן, זה שיח חירשים שאין טעם להמשיך בו עד שהתנאים לא משתנים". כזכור, עם תום הבחירות, לאחר שנתניהו מיהר לבנות בלוק חוסם של ימין-חרדים הכולל 55 מנדטים, טענו בכחול לבן כי הפגישות שנעשו לבקשת נשיא המדינה ראובן ריבלין הינן "פגישות סרק" שמונעים ממנה להיעתר לקריאת נתניהו לממשלת אחדות. משכך, גם הערב שבה כחול לבן והדגישה כי הם מוכנים לקיים מגעים עם הליכוד, אך הבהירו כי יעשו זאת ללא גוש הימין, וללא שנתניהו ימשיך לעמוד על דרישתו כי הוא יהיה ראשון ברוטציה.

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה