חדשות בארץ

טראמפ ממשיך להסתבך, עיראק נגד ישראל

מחר ייפגשו נתניהו וגנץ, טראמפ ביקש מראש ממשלת אוסטרליה להתערב בחקירת רוסיה-גייט, משרד המשפטים יפתח בבדיקת נסיבות פציעתו של המחבל בידי השב"כ, עיראק מאשימה לראשונה את ישראל במתקפות על שטחה, ובארצות הברית מדווחים כי מקרון תיאם שיחת טלפון בין טראמפ לרוחאני שסירב לענות לה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בחירות או ממשלת אחדות? בצל המבוי הסתום אליו נקלעו שיחות המו"מ בין הליכוד וכחול לבן, מחר (רביעי) צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן צפויים להיפגש. בליכוד מעריכים כי אם לא תחול פריצת דרך משמעותית במגעים, נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא  המדינה ראובן ריבלין, שמצדו עשוי להחזיר אותו לכנסת – שם ינסה לגבש 61 חתימות לאחד מהמועמדים, ולא לגנץ.

במקביל, לאחר מספר רב של דחיות, מחר ייפתח השימוע בתיקי נתניהו. שני הימים הראשונים של השימוע יוקדשו לתיק 4000 (תיק בזק-וואלה).

נשיא על הכוונת: אוסטרליה-גייט? כשבוע לאחר שהממשל האמריקני חשף לציבור את תמלילי השיחה שקיים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם עמיתו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, ואשר ממנה עלה כי הראשון לחץ על ממשלת אוקראינה להתערב בקמפיין שלו לנשיאות ב-2020, בניו יורק טיימס דווח כי הנשיא האמריקני ביקש מראש ממשלת אוסטרליה לסייע בערעור אמינות החקירה שניהל התובע המיוחד, רוברט מולר, בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016.

קודם לכן התייחס טראמפ לפרסום השיחה בידי חושף השחיתויות שהתלונן על הנשיא, והאשים את יו"ר ועדת המודיעין ב"זיוף ובגידה". טראמפ אף דרש להיפגש עם איש המודיעין שחשף אותו, וטען כי "כמו כל אמריקני, מגיע לי להתעמת עם מי שמאשים אותי".  

משרד המשפטים נגד השב"כ: לחקור את נסיבות פציעתו של המחבל. לאחר שביום ראשון איתר השב"כ את חוליית המחבלים שרצחה את רינה שנרב הי"ד, ופצעה את אחיה ואביה במעין דני, משרד המשפטים הודיע כי פתח בבדיקת נסיבות פציעתו האנושה של ראש חוליית הטרור, סאמר ערביד. ברשימה המשותפת פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרשו "לחקור את ההתעללות שעבר בשב"כ". מנהיג חמאס בעזה, איסמעיל הניה, אמר בהפגנה למען אסירים ברצועה כי "ישראל נושאת באחריות המלאה לחייו של הגיבור סאמר ערביד".

לראשונה: עיראק מאשימה את ישראל במתקפות בשטחה. ראש ממשלת עיראק, עאדיל עבד אל-מהדי, האשים אתמול (שני) את ישראל בשורת המתקפות על עמדות המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. זאת הפעם הראשונה שבגדד הרשמית מפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל, לאחר שנמנעה בכל החודשים האחרונים מלעשות כן.  

אל-מהדי השיעי אמר לרשת אל-ג'זירה כי "מחקירת התקיפות נגד כמה עמדות של כוחות הגיוס העממי עולה כי ישראל ביצעה אותן". בישראל סירבו להתייחס לדברים.

דיווח: נשיא צרפת תיזמן שיחת טלפון עבור טראמפ ורוחאני, אך רוחאני לא ענה. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, תיאם שיחת טלפון עבור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו האיראני חסן רוחאני, אולם הנשיא האיראני סירב לענות לשיחה. לפי הדיווחים בניו יורקר ובניו יורק טיימס, השיחה תואמה ביום שלישי שעבר, בעת ששני המנהיגים שהו בניו יורק בשל בעצרת הכללית של האו"ם שהתקיימה בעיר.

לאחר שמקרון דאג להתקין קו טלפון מאובטח בקומה בה התארח רוחאני בבית מלון בניו יורק, התייצב האחרון מחוץ לחדרו של רוחאני בליווי כמה מיועציו. אלה העבירו מסרים לאנשי הנשיא האיראני בניסיון לשכנע אותו להשתתף בשיחה, אלא שרוחאני סירב לעזוב את החדר.

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה