חדשות בארץ

הסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן: בליכוד מאשימים את לפיד בטרפוד המגעים

בתום הפגישה, האשימו בכחול לבן כי "בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה- 55 ובהפרחת סיסמאות". בליכוד הגיבו כי "בכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות"

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, שלשום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, שלשום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

פגישת צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, שהחלה הבוקר (ראשון) בכנסת, הסתיימה לאחר כשעתיים. על פי הודעות הצדדים, בפגישה לא הושגה התקדמות, והמבוי הסתום נותר בעינו.

"לצערנו, בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'", נמסר מכחול לבן לאחר הישיבה. "במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה- 55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל".

"מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ – אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל", נאמר בסיום ההודעה.

בליכוד הגיבו כי הם מאוכזבים מאוד "נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה – ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ". בהודעה שנמסרה מטעם המפלגה נאמר כי "העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות".

ההודעה הבהירה כי "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא". גורם בליכוד הוסיף והאשים כי "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ. הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ, ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

על פי ההערכות, נתניהו – שקיבל ביום רביעי שעבר את תפקיד הרכבת הממשלה – צפוי שלא למצות את 28 הימים המוקנים לו על פי חוק להשלמת המשימה, ולהחזיר את המנדט לנשיא ראובן ריבלין לאחר ראש השנה.

(עודכן: 12:32)

תגיות:הליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה