חדשות בארץ

ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב הי"ד מאושפז במצב קשה

סאמר ערביד, שעמד בראש חוליית החזית העממית שביצעה את הפיגוע במעיין דני, אושפז בבית חולים במצב קשה מאוד, בעקבות חקירתו בשב"כ. שב"כ: "הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הוא הועבר לבדיקות ולטיפול רפואי בבית החולים"

זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

המחבל, שעמד בראש חוליית הטרור של החזית העממית שביצעה בחודש שעבר את פיגוע המטען במעיין דני, אושפז בבית חולים במצב אנוש לאחר חקירה בשב"כ. כך דווח אמש (מוצאי שבת) באתר "הארץ", זמן לא רב לאחר שדבר מעצרם של המחבלים הותר לפרסום.

סאמר ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה, עמד בראש התשתית שביצעה את הפיגוע, בו נרצחה רינה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה. המחבל נעצר בעבר מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, שכללה סיוע בהכנת מטענים ופיגועים בזמן האינתיפאדה השנייה. בהודעת שב"כ נאמר כי הוא שהכין את המטען, ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין בהגעתה של משפחת שנרב למעיין, הסמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין.

עורך דינו של המחבל מסר כי ערביד נעצר מספר ימים לאחר הפיגוע, אולם שוחרר כעבור שבועיים, לאחר שנדחתה בקשת שב"כ להוצאת צו מעצר מנהלי נגדו. הוא נעצר שוב בשבוע שעבר, בעקבות מידע לפיו החוליה עומדת לבצע פיגוע נוסף באמצעות מטען חבלה שבידיה. בשל החשש המיידי לחיי אדם, המחבל הוגדר כ"פצצה מתקתקת", ובשב"כ קיבלו היתר משפטי להפעיל אמצעים פיזיים חריגים בחקירתו.

מהשב"כ נמסר כי "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור, אשר ביצעה את פיגוע המטען במעיין דני, שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הוא הועבר לבדיקות ולטיפול רפואי בבית החולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים".

כאמור, אמש הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה אותרו ונעצרו המחבלים, שביצעו ב- 23 באוגוסט את פיגוע המטען במעיין. המחבלים – תושבי גזרת רמאללה ובנימין – הינם פעילי ארגון החזית העממית (חז"ע) שתכננו וביצעו את הפיגוע. כמו כן, הם חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

בנוסף לערביד, נעצרו קסאם שבלי, תושב כובר, ויזן מג'מאס המתגורר ברמאללה, שניהם כבני 25. שבלי היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור. הוא ייצר את החנ"מ (חומר נפץ מרסק) ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבתו והיה שותף להפעלתו בשטח. מג'מאס היה שותף מלא לתכנון הפיגוע ולביצועו בפועל, והיה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי. חבר נוסף בחוליה הוא נזאם מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל בארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.

‏מהשב"כ נמסר כי החוליה, בראשותו של ערביד, תכננה לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית. כוחות הביטחון פוצצו את המטען בשטח.

זמן קצר לפני הפרסום בתקשורת, קיבלה משפחת שנרב את הידיעה על מעצרה של חוליית המחבלים. בהודעה שמסרה המשפחה נאמר: "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל – להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".

תגיות:פיגוערינה שנרבמעיין דני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה