חדשות בארץ

הליכוד: "סבירות גבוהה שנתניהו יחזיר את המנדט"

לקראת פגישת נוספת בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, המתוכננת להיערך מחר בבוקר, נמסר מהליכוד כי הקמת ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא היא האופציה היחידה: "אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט"

ריבלין ונתניהו בהענקת המנדט, השבוע (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ריבלין ונתניהו בהענקת המנדט, השבוע (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייוועדו מחר (ראשון) בבוקר לישיבה נוספת, לאחר שהפגישה שהתקיימה ביניהם אתמול ביניהם הסתיימה ללא תוצאות. על פי ההערכות, במידה ויימשך הקיפאון בין הצדדים ולא תחול פריצת דרך – ראש הממשלה בנימין נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא ראובן ריבלין מיד לאחר ראש השנה, וייתכן ויקדים לעשות זאת כבר מחר.

"צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר", נמסר הערב מהליכוד. "אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר – אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך".

עוד נאמר בהודעת הליכוד, כי "אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט, במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

בתחילת הפגישה אתמול, סירבו נציגי כחול לבן לשבת לצילום מול כלי התקשורת, שהוזמנו לשם כך על ידי הליכוד. בתום הישיבה נמסר מהליכוד, כי היא עסקה בעיקרה במתווה הנשיא, וכי נציגי הליכוד הבהירו כי הם מקבלים את המתווה כבסיס למשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. בהודעה צוין כי "נציגי כחול לבן לא השיבו האם הם מקבלים את המתווה. השרים לוין ואלקין ביקשו מנציגי כחול לבן תשובה ברורה לגבי קבלת המתווה על ידם בפגישתם הבאה".

מכחול לבן נמסרה בתום הישיבה ההודעה הבאה: "כחול לבן חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא ומתן על הרכבת ממשלה. מנגד עמדת הליכוד, כפי שנמסרה בפגישה, הינה כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון".

בהמשך ההודעה נאמר כי "במהלך הדיון הציגו חברי צוות המשא ומתן של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות, אך צוות המשא ומתן של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה- 55. ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו, ולפיכך אין מנוס מלהבין כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתה לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות – כפי שרוצה ראש הממשלה".

תגיות:הליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה