חדשות בארץ

נתניהו שוקל להחזיר המנדט לנשיא, רסיסי פגז שנורה ממצרים נפלו בשטח ישראל

דאע"ש ביצע פיגוע נגד מוצב של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני, ופרשת אוקראינה-גייט ממשיכה להסעיר את ארצות הברית. כל מה שחשוב לדעת

אא

נפל של פגז שנורה על ידי טנק מצרי נחת הבוקר (שבת) בסמוך למושב בני נצרים, בגבול בין ישראל ומצרים. נזק קל נגרם לרכב ולקיר של בית כנסת במקום כתוצאה מרסיסים, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. בצה"ל מסרו, כי ככל הנראה מדובר מזליגה של ירי תועה, במסגרת המבצע הנרחב בו פתח צבא מצרים נגד ארגון דאע"ש בסיני.

בפיגוע שביצע הלילה דאע"ש נגד מוצב של צבא מצרים באזור ביר אל-עבד בצפון סיני, נהרג קצין צבא מצרי ותשעה חיילים. מצבא מצרים נמסר כי במהלך המבצע נגד ארגון הטרור חוסלו עד כה 118 מפעיליו.

כוחות צה"ל זיהו הבוקר אדם שחצה בשחייה את הגבול הימי ממצרים לשטח ישראל. כלי שיט של צה"ל הוקפץ לזירה בעקבות הזיהוי. הלוחמים עצרו את החשוד לאחר שחצה את הגבול הימי לשטח ישראל, והעבירו אותו לחקירת כוחות הביטחון.

הפלסטינים המשיכו גם אתמול בהתפרעויות השבועיות שהם מקיימים לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל. חיילי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה, בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוג אחד ו- 62 פצועים.

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו מחר בבוקר, במסגרת המגעים להקמת ממשלת אחדות. הפגישה שנערכה אתמול הסתיימה ללא תוצאות ובהמשך הקיפאון בין הצדדים. בחדשות 13 דווח הערב, כי אם לא תהיה פריצת דרך בפגישה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להחזיר את המנדט לנשיא ראובן ריבלין כבר מחר, או מיד לאחר ראש השנה. על פי הדיווח בכאן חדשות, גורמים בליכוד מייעצים לנתניהו שלא לנקוט בצעד מהיר להחזרת המנדט. עוד דווח, כי גורמים בישראל ביתנו אמרו כי אם הליכוד יזמין אותם – הם יגיעו למשא ומתן.

נשיא איראן, חסן רוחאני, טען אתמול כי ארצות הברית הציעה להסיר את כל הסנקציות הכלכליות שהטילה על ארצו בתמורה לחידוש המשא ומתן בין הצדדים. רוחאני אמר את הדברים בטהראן, בחזרתו מעצרת האו"ם בניו יורק. לדבריו, הדברים נאמרו לו בשיחות שקיים בניו יורק עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון: "הם אמרו במפורש שכל הסנקציות שהוטלו יבוטלו לחלוטין". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מיהר להכחיש, וכתב בטוויטר: "איראן רצתה שאסיר את הסנקציות שהוטלו עליהם על מנת להיפגש, אמרתי כמובן לא".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב ומאיים על ישראל. על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", טען מזכ"ל ארגון הטרור כי בידי ארגונו מידע מודיעיני "נרחב וחסר תקדים", כהגדרתו, על המתרחש בישראל, שיוכל לשמש אותו אם יפרוץ עימות עמה עימות צבאי. "אנחנו מאיימים עליהם ואנחנו ניכנס לפלסטין הכבושה", אמר.

הנשיא טראמפ שוחח אמש עם מנהיגים יהודים בארצות הברית, ובירך אותם לרגל ראש השנה. על פי הדיווח ב"ג'ואיש אינסיידר", טראמפ אמר לבני שיחו כי אינו מעוניין במלחמה עם איראן.

פרשת אוקראינה-גייט ממשיכה להסעיר את ארצות הברית. השליח המיוחד של הממשל האמריקני לאוקראינה, קורט ווקר, התפטר מתפקידו, וזאת בעקבות אזכורו בדו"ח של חושף השחיתויות. כזכור, בדו"ח של קצין המודיעין נטען כי הנשיא טראמפ הפעיל לחץ על נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כדי להניע אותו לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ונגד בנו, האנטר ביידן, שעבד בחברת אנרגיה מקומית.

חברי הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית ממשיכים בצעדים לקידום הליך ההדחה נגד טראמפ, בו פתחו השבוע, בעקבות הפרשה. הם זימנו את מזכיר המדינה מייק פומפאו לעדות, ודורשים ממנו לחשוף מסמכים שיוכיחו את טענותיו של חושף השחיתויות.

תחזית מזג האוויר לימים הקרובים: מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ולא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות. במהלך ימי ראש השנה ולמחרת, ביום רביעי, מזג האוויר יהיה ללא שינוי ניכר.

תגיות:דונלד טראמפדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה