חדשות בארץ

בתום פגישת צוותי המשא ומתן: נמשך המבוי הסתום בין הליכוד וכחול לבן

מהליכוד נמסר כי נציגיו הודיעו בפגישה כי הם מקבלים את מתווה הנשיא כבסיס למשא ומתן, אך לדבריו בכחול לבן לא השיבו אם הם מקבלים את המתווה. בכחול לבן טענו כי הליכוד מתעקש על המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל היצמדות לבלוק ה- 55: "הצבת תנאים מוקדמים אלו מטרתה לגרור את ישראל לבחירות שלישיות"

השרים לוין ואלקין, הבוקר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)השרים לוין ואלקין, הבוקר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נפגשו הבוקר (שישי) בירושלים, לישיבה ראשונה מאז העניק הנשיא ראובן ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. בתחילת הישיבה הודיעו נציגי הליכוד כי הם מקבלים את המתווה שהציג הנשיא כבסיס למשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, והדגישו את הצורך המיידי בהקמת ממשלת אחדות רחבה.

בתום הישיבה, שנמשכה כארבע וחצי שעות, נמסר מהליכוד כי "עיקר הפגישה עסק במתווה הנשיא על מרכיביו השונים, אולם בסופה נציגי כחול לבן לא השיבו האם הם מקבלים את המתווה. נציגי הליכוד ביקשו להמשיך ולקיים ישיבות מיידיות ורציפות בכדי לקדם את המשא ומתן, אך לבקשת כחול לבן נקבע כי לא תתקיים ישיבה במוצאי השבת, וכי הישיבה הבאה תתקיים ביום ראשון בבוקר". בהודעה צוין, כי "השרים לוין ואלקין ביקשו מנציגי כחול לבן תשובה ברורה לגבי קבלת המתווה על ידם בפגישתם הבאה".

מכחול לבן נמסרה בתום הישיבה ההודעה הבאה: "כחול לבן חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא ומתן על הרכבת ממשלה. מנגד עמדת הליכוד, כפי שנמסרה בפגישה, הינה כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון".

בהמשך ההודעה נאמר כי "במהלך הדיון הציגו חברי צוות המשא ומתן של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות, אך צוות המשא ומתן של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה- 55. ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו, ולפיכך אין מנוס מלהבין כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתה לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות – כפי שרוצה ראש הממשלה".

בתחילת הישיבה, סירבו נציגי כחול לבן להצטלם מול כלי התקשורת, שהוזמנו לשם כך על ידי הליכוד. ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, אמר כי "ישראל חייבת ממשלה יציבה ורחבה, ממשלת אחדות. לכן אנו מבקשים לקיים משא ומתן מהיר וענייני כדי לסיים את הדברים ולהקים ממשלה באופן מיידי". לוין ציין כי בעקבות דבריו של הנשיא ראובן ריבלין, הליכוד סבור כי "נכון לנהל את המשא ומתן על בסיס המתווה שהציג הנשיא. אני מאוד מקוה שאכן נמצא גם אצל כחול לבן נכונות לעניין הזה".

השר זאב אלקין הוסיף כי "ברור לחלוטין מה רוב מוחלט של הציבור הישראלי רוצה במצב שנוצר – הוא לא רוצה בחירות בפעם השלישית, הוא רוצה ממשלת אחדות רחבה. אנחנו מודים לנשיא המדינה על שהתניע את המהלך לממשלת אחדות ועל הפגישות שקיים במעונו במהלך ההכנה להטלת התפקיד על בנימין נתניהו. אנו בהחלט רואים במתווה של נשיא המדינה בסיס נכון למשא ומתן".

אלקין הדגיש כי "אפשר לסיים את ההליך הזה במהירות, במידה ויש רצון טוב, ולהקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה, עם כל המפלגות שהעיקרון של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יקר להן ומקובל עליהן. בעזרת השם נגיע בשנה החדשה לממשלה חדשה. אם לא נצליח בתהליך, בסופו של דבר מי שיכשיל אותו ייקח את העם לבחירות. אין אלטרנטיבה שלישית".

תגיות:הליכודיריב לויןזאב אלקיןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה